Kurset er afholdt.
De fleste kurser afholdes igen, så hold øje med nyhedsbrevet hvor de annonceres.
Vil du have en solid base for din nye virksomhed?
Når du starter som selvstændig kan det opleves som usikkert indtil du har skabt dig en solid kundebase. Du har måske allerede nogle kontakter fra dit tidligere job, men de fleste vil også have brug for at finde kunder udenfor deres netværk.
Mangler du viden om digitale medier?
Den bedste måde at nå ud til nye kundegrupper er gennem digitale medier, såsom Facebook, Google, LinkedIn og din egen hjemmeside. Det gælder specielt i en tid, hvor man ikke kan mødes fysisk. Samtidig peger alt på, at digitaliseringen af forretning er kommet for at blive og din online tilstedeværelse fortsat vil blive en vigtigere del af din virksomheds succes.
Er du også en af de mange, der forgæves har søgt efter et gennemgribende kursus om forretning på internettet?
Der findes mange gratis kurser om enkeltemner indenfor forretning på internettet. Blandt andet gennem platforme som IVÆKST, som også er den ene partner på dette program. De er dog ofte korte og giver dig ikke den dybe forståelse for medierne og hvordan de spiller sammen. Derfor er dette kursus det helt rigtige for dig, der vil gå professionelt til værks, når du skal finde nye kunder og tror på at digitalisering spiller en nøglerolle i din virksomheds fremtid.
Kurset starter den 12. april og fidner sted over seks kursusdage.
Alle kursusdage er fulde dage, som starter 9:00 og slutter 16:30.
12. april: En digital forretning
Vi starter med at se på din forretning og hvad du gerne vil opnå. Vi skal også se på din hjemmeside, som base for din digitale forretning og hvordan du får den til at konvertere.
16. april : Owned media
Owned media handler om de kanaler du selv ejer. Det er foreksempel din hjemmeside og dit nyhedsbrev. På denne dag taler vi om nyhedsbreve, søgemaskineoptimering og analytics.
19. april: Søgemaskiner
Når du skal findes på nettet sker er søgemaskiner et vigtigt værktøj. Derfor fokuserer vi på søgemaskiner på denne dag. Det skal handle om, hvordan søgemaskiner virker, hvordan du finder de bedste søgeord og hvordan du annoncerer på dem.
26. april: Sociale medier
Denne dag handler om sociale medier og hvordan du kan bruge dem til forretning. Vi skal tale om Facebook, Instagram og LinkedIn. Vi gennemgår hvordan du vælger det rigtige medie, får følgere og annoncerer på sociale medier.
3. maj: Strategi
Når du har værktøjerne på plads, så skal du have dem til at spille sammen. Derfor skal vi tale om strategi, så du kan opsætte en kampagne på tværs af kanaler og opnår dine forretningsmål.
7. maj: Pitchdag
Efter de seks uger har du og dine medkursister lært, hvordan man driver forretning online. Derfor skal I lære af hinanden og høre, hvad de andre har arbejdet med. Vi får også besøg af andre iværksættere, som er lykkedes med deres egen forretning. Hvis Covid-19 situationen tillader det, vil vi også gerne invitere alle deltagere til at deltage fysisk.
På kurset dækker vi alle de vigtigste emner inden for digital markedsføring af dig selv og din virksomhed. Herunder har vi lavet en liste over de emner og temaer du vil blive uddannet i.
Sociale medier
Vi gennemgår de vigtigste emner når det kommer til at få succes på sociale medier. Det inkluderer også hvordan lægger en strategi og følger den til dørs.
SEO
Du lærer, hvordan du skriver tekster og hvor de skal placeres, så du kommer i toppen af de relevante søgninger på sider som Google
E-mail markedsføring
Du lærer alt hvad du behøver for at sende nyhedsbreve og e-mails, der sælger. Du lærer samtidigt at spore dine resultater.
Google Ads
Du bliver sikker i at oprette og optimerer kampagner i Googles annonce værktøjer, så du kan skabe profitable kampagner.
Annoncering på sociale medier
Du lærer hvordan du finder det rigtige publikum og målretter annoncer mod dem. Samt hvordan du bruger dit budget bedst.
Konverteringsoptimering
Du lærer hvordan du forbedre din konverteringsrate, om det så er på salg, downloads eller telefonopkald.
Strategi
Når du har lært om de forskellige værktøjer, lærer du om, hvordan du sammensætter en strategi der får din marketing til at spille sammen.
Analytics
Når du skal prioriterer dit indhold og finde ud af, hvad der virker, så er webanalyse et af de vigtigste værktøjer.
Få 24.000kr. i tilskud
Lige nu har du mulighed for at få dækket 80% af omkostningerne til kurset af staten. Det betyder at du betaler 5.800kr. for et et kursus til en værdi af 29.000kr.. Som en del af kurset vil du få adgang til annonce kreditter, som du kan bruge direkte i din virksomhed. Den samlede værdi af kreditter er op til 6.000kr., som kan bruges direkte på at skaffe nye kunder.
Krav til virksomheder
For at du har mulighed for at opnå tilskuddet på 23.200kr., skal din virksomhed leve op til nogle formelle krav:
Du er velkommen til at deltage selvom du ikke opfylder ovenstående krav, men du kvalificerer dig ikke til tilskuddet på 23.200kr.