Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder
TILMELD NU
Kurset er afholdt.
De fleste kurser afholdes igen, så hold øje med nyhedsbrevet hvor de annonceres.

Selvstændig under corona

Reservér din plads i dag

Digitaliseringen er kommet for at blive og corona har sendt den i raketfart. En god online tilstedeværelse er første skridt, til at finde din næste kunde. Derfor har IVÆKST i samarbejde med Dansk Iværksætter Forening udarbejdet det kursus, hvor du over 6 undervisingsdage lærer at drive forreting online.

Kurset er skræddersyet til dig, der er gerne vil bygge din virksomhed på et solidt fundament og nå nye kunder på digitale medier. Det er tilrettelagt, så det passer til virksomheder uafhængigt af branche. Du lærer de basale værktøjer og hvordan de passer sammen. Du vil blandt andet lære hvordan du:

  • bygger en hjemmeside, der konverterer
  • bliver fundet på søgemaskiner, som Google
  • kommer øverst på søgemaskiner
  • kommunikerer professionelt på på sociale medier
  • sælger med LinkedIn
  • annoncerer på Facebook og Instagram
  • lægger en digital strategi
  • eksekverer på din strategi

Der er mulighed for personlig sparring med eksperter indenfor alle emnerne, så du kommer i gang med at sælge.

Normal pris: 29.000 kr.
Tilskud: 23.200kr.
Din pris: 5.800kr.

Reserver din plads i dag

Du kan reservere en plads på holdet ved at tilmelde dig dette event. Vi kontakter dig altid personligt før din endelige bekræftigelse. Det er derfor også gratis og uforpligtigende at tilmelde sig.

  • Introduktion
  • Undervisere
  • Program
  • Emner
  • Pris og tilskud
  • Adresser

Vil du have en solid base for din nye virksomhed?

Når du starter som selvstændig kan det opleves som usikkert indtil du har skabt dig en solid kundebase. Du har måske allerede nogle kontakter fra dit tidligere job, men de fleste vil også have brug for at finde kunder udenfor deres netværk. 

 

Mangler du viden om digitale medier?

Den bedste måde at nå ud til nye kundegrupper er gennem digitale medier, såsom Facebook, Google, LinkedIn og din egen hjemmeside. Det gælder specielt i en tid, hvor man ikke kan mødes fysisk. Samtidig peger alt på, at digitaliseringen af forretning er kommet for at blive og din online tilstedeværelse fortsat vil blive en vigtigere del af din virksomheds succes.

 

Er du også en af de mange, der forgæves har søgt efter et gennemgribende kursus om forretning på internettet?

Der findes mange gratis kurser om enkeltemner indenfor forretning på internettet. Blandt andet gennem platforme som IVÆKST, som også er den ene partner på dette program. De er dog ofte korte og giver dig ikke den dybe forståelse for medierne og hvordan de spiller sammen. Derfor er dette kursus det helt rigtige for dig, der vil gå professionelt til værks, når du skal finde nye kunder og tror på at digitalisering spiller en nøglerolle i din virksomheds fremtid.

 

Find en IVÆKST-anbefalet ekspert nær dig - Klik her

Kurset starter den 12. april og fidner sted over seks kursusdage.

Alle kursusdage er fulde dage, som starter 9:00 og slutter 16:30.

12. april: En digital forretning

Vi starter med at se på din forretning og hvad du gerne vil opnå. Vi skal også se på din hjemmeside, som base for din digitale forretning og hvordan du får den til at konvertere. 

16. april : Owned media

Owned media handler om de kanaler du selv ejer. Det er foreksempel din hjemmeside og dit nyhedsbrev. På denne dag taler vi om nyhedsbreve, søgemaskineoptimering og analytics. 

19. april: Søgemaskiner

Når du skal findes på nettet sker er søgemaskiner et vigtigt værktøj. Derfor fokuserer vi på søgemaskiner på denne dag. Det skal handle om, hvordan søgemaskiner virker, hvordan du finder de bedste søgeord og hvordan du annoncerer på dem. 

26. april: Sociale medier

Denne dag handler om sociale medier og hvordan du kan bruge dem til forretning. Vi skal tale om Facebook, Instagram og LinkedIn. Vi gennemgår hvordan du vælger det rigtige medie, får følgere og annoncerer på sociale medier.

3. maj: Strategi

Når du har værktøjerne på plads, så skal du have dem til at spille sammen. Derfor skal vi tale om strategi, så du kan opsætte en kampagne på tværs af kanaler og opnår dine forretningsmål. 

7. maj: Pitchdag 

Efter de seks uger har du og dine medkursister lært, hvordan man driver forretning online. Derfor skal I lære af hinanden og høre, hvad de andre har arbejdet med. Vi får også besøg af andre iværksættere, som er lykkedes med deres egen forretning. Hvis Covid-19 situationen tillader det, vil vi også gerne invitere alle deltagere til at deltage fysisk. 

På kurset dækker vi alle de vigtigste emner inden for digital markedsføring af dig selv og din virksomhed. Herunder har vi lavet en liste over de emner og temaer du vil blive uddannet i. 

Sociale medier

Vi gennemgår de vigtigste emner når det kommer til at få succes på sociale medier. Det inkluderer også hvordan lægger en strategi og følger den til dørs.

SEO

Du lærer, hvordan du skriver tekster og hvor de skal placeres, så du kommer i toppen af de relevante søgninger på sider som Google

E-mail markedsføring

Du lærer alt hvad du behøver for at sende nyhedsbreve og e-mails, der sælger. Du lærer samtidigt at spore dine resultater. 

Google Ads

Du bliver sikker i at oprette og optimerer kampagner i Googles annonce værktøjer, så du kan skabe profitable kampagner.

Annoncering på sociale medier

Du lærer hvordan du finder det rigtige publikum og målretter annoncer mod dem.  Samt hvordan du bruger dit budget bedst.

Konverteringsoptimering

Du lærer hvordan du forbedre din konverteringsrate, om det så er på salg, downloads eller telefonopkald. 

Strategi

Når du har lært om de forskellige værktøjer, lærer du om, hvordan du sammensætter en strategi der får din marketing til at spille sammen.

Analytics

Når du skal prioriterer dit indhold og finde ud af, hvad der virker, så er webanalyse et af de vigtigste værktøjer.

 

Få 24.000kr. i tilskud

Lige nu har du mulighed for at få dækket 80% af omkostningerne til kurset af staten. Det betyder at du betaler 5.800kr. for et et kursus til en værdi af 29.000kr.. Som en del af kurset vil du få adgang til annonce kreditter, som du kan bruge direkte i din virksomhed. Den samlede værdi af kreditter er op til 6.000kr., som kan bruges direkte på at skaffe nye kunder. 

 

Krav til virksomheder

For at du har mulighed for at opnå tilskuddet på 23.200kr., skal din virksomhed leve op til nogle formelle krav:

  • Du skal have et CVR-nummer
  • Dit CVR-nummer må maksimalt være 5 år gammelt (der er ingen nedre grænse)
  • Du må maks have 5 ansatte

 

Du er velkommen til at deltage selvom du ikke opfylder ovenstående krav, men du kvalificerer dig ikke til tilskuddet på 23.200kr.

 

IVÆKST arrangementer siden 2010


30080
kursister

25
byer

489
arrangementer

Pris: 0 kr.

For at sikre plads til alle afkræver vi 300 kr. fra dig, hvis du ikke dukker op til kurset eller melder fra mindre end tre dage før afholdelse.

Læs mere om no-show-fee her.

No-show-fee

Vi vil rigtigt gerne tilbyde din plads på gratis kursus til en anden hvis du bliver forhindret, så husk at melde fra i god tid og senest 3 dage inden kursusdagen.

Framelding af kurser kan altid ske under fanen mine tilmeldinger i kursusmenuen på ivaekst.dk. Her får du også et overblik over, hvilke kurser du er tilmeldt.

Pr. d. 1. februar 2013 er der indført en no-show-fee på 300 DKK på IVÆKST kurser. No-show-fee bliver opkrævet hvis du ikke senest 3 dage inden kurset framelder dig. Al eventuel indtægt fra no-show-fees kommer i en pulje, der går til forplejning på kurserne. 

Hvis du står på venteliste og får en plads på kurset, får du en mail om, at du er blevet flyttet til deltagerlisten. Er du i mellemtiden blevet forhindret, skal du huske at framelde kurset, ellers skal du betale no-show-fee.

Sådan virker no-show fee
Når du deltager på et kursus har underviseren en deltagerliste med. På deltagerlisten skriver du under ud for dit navn. Det er dit eget ansvar at registrere dig på deltagerlisten, inden du forlader kurset. IVÆKST sender en faktura på no-show-fee gebyret til alle, der ikke har registreret sig på listen. Skulle dit navn ved en fejl ikke stå på den printede liste, skal du blot skrive dig på i hånden.

Du modtager to remindermails fra IVÆKST, når du er tilmeldt vores kurser. Første remindermail modtager du en uge inden kurset, og anden remindermail modtager du 3 dage inden kurset. Hvis du er blevet forhindret i at deltage, skal du framelde kurset senest 3 dage inden kursusdagen.

Eksempel: Hvis kursusdagen er en torsdag. Vil det sige at du senest kan melde fra om mandagen – også selvom kurset først ligger torsdag eftermiddag.

Hvis du har spørgsmål eller problemer med framelding, er du altid velkommen til at kontakte sekretariatet på kontakt@ivaekst.dk eller +45 7199 2524

Luk


I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her