Alternativer til Google Analytics og hvordan du implementerer dem
Loading...

Kurset er afholdt.
De fleste kurser afholdes igen, så hold øje med nyhedsbrevet hvor de annonceres.

Alternativer til Google Analytics og hvordan du implementerer dem

Torsdag d. 13. oktober kl. 11.00 på Københavns Erhvervshus' YouTube-kanal!

Bliv tryg ved alternative tracking-platforme!

Google Analytics er blevet erklæret delvist ulovligt af Datatilsynet. Og hvis man skal efterleve kravene, mister værktøjet nogle af sine afgørende features. Så hvad gør man som virksomhed, hvis man har brugt Google Analytics til at tracke kunder og besøgende indtil nu?

Det dykker vi ned i når tracking-specialist David Krogstrup besøger studiet. Vi giver et indblik i hvilke muligheder, du har i forhold til stadigvæk at tracke og måle dine kunder og besøgende på din webshop eller hjemmeside. Du får de bedste alternativer til Google Analytics, og hvordan du kan implementere dem og overføre eksisterende data fra Google Analytics til din nye tracking-platform.

Introduktion

Google Analytics er ikke det eneste til at tracke dine kunder!

Google Analytics har længe været det suverænt mest brugte program, når det kommer til at tracke besøgende på eksempelvis ens webshop eller hjemmeside. Men med de skærpede regler fra Datatilsynet betyder det nu, at virksomheder skal søge andre veje, hvis de stadig vil have de vigtige informationer fra deres kunder.

Derfor præsenterer vi i denne livestream dig for en række alternative muligheder til Google Analytics - som selvfølgelig overholder alle regler.

Du bliver klogere på, hvilke gratisprogrammer der findes, hvilke programmer der koster penge, og hvilke programmer der dækker enkelte dele af, hvad Google Analytics kan. Til livestreamen bliver du indført i:

  • Alternativer til Google Analytics
  • Implementering af disse alternativer 
  • Overførsel af data fra Google Analytics

Deltagere

David Krogstrup, Freelance Senior Tracking Specialist

David arbejder med online tracking af websites og webshops samt GDPR og ePrivacy compliance. Det betyder i praksis, at Davids hverdag foregår i platforme som Google Tag Manager, Google Analytics og Cookie Information – for blot at nævne nogle få. Han brænder for at hjælpe virksomheder med at indsamle og aktivere data fra deres brugere, så de kan træffe bedre beslutninger og få bedre performance med deres annoncer.

Adresse

I ET STOLT SAMARBEJDE MED

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.