Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Hvad kan vi hjælpe med?

Etablering af vækstplatformen

Et godt udgangspunkt for din vurdering er at evaluere det, du rent faktisk foretager dig - dine kerneaktiviteter, dine produkter, dit koncept, dine kompetencer. Spørg dig selv, hvad det er, der gør dem succesrige, hvordan de kan forbedres, og om du skal til at lancere nye eller supplerende produkter eller ydelser.

Nøglespørgsmål til dine produkter eller dine serviceydelser
Det vil være nyttigt at stille disse spørgsmål:

Hvor dygtig er du til at matche dine kunders behov?

Hvis du ikke er helt sikker på dine kunders behov, kan du eventuelt udføre nye kunde- og markedsanalyser. For at undersøge hvordan man laver kunde- og markedsanalyser, kan du læse mere her.

Læs også:

Hvilke produkter eller serviceydelser i din virksomhed er succesrige? Og hvilke præsterer ikke som planlagt?

Undersøg nøje hvilke produkter og serviceydelser, der både giver høje salgstal og stor fortjeneste. Brug disse oplysninger til at lave produktforbedringer eller til helt at droppe svagt præsterende produkter og serviceydelser, hvis du kan. Hvad er i virkeligheden årsagen til problemer med produkter eller serviceydelser? Inddrag prisfastsættelse, marketing, salg og efter-salg-serviceydelser, design, pakning og metoder i din vurdering. Se efter "hurtige vindere", som giver luft til at lave de mere grundlæggende forbedringer

Analyserer du ofte dine udgifter? Holder du godt nok øje med dine direkte udgifter, dine faste udgifter og dine aktiver? Er der kommet nye materialer eller nye måder at gøre tingene på, som kan sænke dine udgifter? Overvej, hvordan du eventuelt kan forhandle dig frem til bedre aftaler med dine leverandører

Læs også:

Ved at besvare disse spørgsmål får du en basis for, hvordan du kan forbedre dine præstationer og markedsmuligheder.

Sidst opdateret: 05-06-2011

UDVALGTE KURSER


I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her