Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Hvad kan vi hjælpe med?

Skab dit brand - første skridt

Når du begynder at arbejde med branding, skal det altid være din virksomheds og/eller dit produkts/dine services styrker, der er udgangspunktet. Spørg dig selv, hvad du er god til, og hvad du tror på som menneske og som virksomhedsleder. Måske startede du virksomheden for at skabe et alternativ til en virksomhed, der var dominerende på markedet. Eller du havde et ønske om at levere den bedst mulige kvalitet. Så er det oplagt at bruge disse "historier" om "den lille mod den store" eller "kvalitet" i dit brand. Det handler om at du skal formulere og "levere" dine styrker, da de skal udgøre kerneværdierne i dit brand.

Hvad vil kunderne have?

Du skal naturligvis få dine brand-værdier til at stemme overens med kundens behov. Hvad driver kunderne? Hvad får dem til at købe? Det er sjældent kun prisen eller selve produktet, der bestemmer, hvorfor kunderne handler dér, hvor de gør. Der er mange faktorer involveret.

Det er derfor en rigtig god ide at spørge eksisterende kunder om, hvorfor de er kunder hos netop dig. Du bør også spørge potentielle kunder om, hvad der er afgørende i deres købsbeslutning. Det er vigtigt for at du kan udvikle din forretning og for at du kan opbygge og vedligeholde dit brand.

Hvis dine brandværdier stemmer overens med eksisterende og potentielle kunders behov, så har du fundamentet for et godt brand. Hvis ikke, bør du enten redefinere de fordele, du fremhæver, eller den målgruppe, du henvender dig til.

Det er også en god ide at spørge dine medarbejdere om, hvad de synes du og din virksomhed står for. Hvad er det for værdier, der gør din virksomhed til en god arbejdsplads? Hvad synes dine medarbejdere kendetegner de produkter eller de services som virksomheden leverer? Fortælles der anekdoter eller sjove historier om virksomheden eller dig som chef? Repræsenterer historierne typiske værdier, der er kendetegnende for virksomheden, og som der kan arbejdes videre med i brandet?

Sidst opdateret: 05-06-2011

UDVALGTE KURSER

HOLD DIG OPDATERET MED NYT FRA IVÆKST

GÅ ALDRIG MERE GLIP AF DET BEDSTE TIL DIN VIRKSOMHED

I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her