Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Hvad kan vi hjælpe med?

Skal du bruge et mediebureau?

Der er ingen faste regler for, hvornår du bør søge hjælp udefra. Om du vælger selv at lave din PR eller få hjælp af professionelle kan afhænge af:

  • Hvor sikker du føler dig
  • Hvor god du er til PR og håndtering af journalister
  • Hvor vigtig PR-opgaven er for din virksomhed
  • Hvor meget tid og hvor mange penge du har

Hvis du vælger at søge hjælp hos professionelle, bør du vælge et mediebureau, der har erfaring indenfor din branche. Det vil gøre det lettere for dig at forklare din problemstilling og dine budskaber, og det vil samtidig øge chancen for, at de har nogle brugbare mediekontakter. Under alle omstændigheder bør du sørge for at give bureauet en god briefing og definere din målsætning klart fra start. Det vil give dig mulighed for at sikre, at mediebureauet forpligter sig til at levere varen.

Kan det betale sig?

Indhent altid et tilbud, hvor det fremgår, hvor meget opgaven vil koste. Opgaven vil altid kunne deles op i mindre dele, og du kan spørge ind til prisen på de forskellige delopgaver. Det giver dig også mulighed for at påtage dig nogle af opgaverne selv.

Det er en god ide at afklare:

  • Hvem der står for tilrettelæggelsen af PR-tiltaget. Valg, prioritering og formulering af budskaber
  • Hvad det koster at få lavet pressemeddelelsen. Og hvad prisen er på opgavens andre dele
  • Hvem der sørger for at udvælge de rigtige medier og tilhørende kontaktpersoner
  • Hvem der følger op på pressemeddelelsen. En pressemeddelelse uden telefonisk opfølgning er ofte ikke effektiv
  • Hvordan du måler succesen af din PR-indsats
Sidst opdateret: 05-06-2011

UDVALGTE KURSER

HOLD DIG OPDATERET MED NYT FRA IVÆKST

GÅ ALDRIG MERE GLIP AF DET BEDSTE TIL DIN VIRKSOMHED

I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her