Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Hvad kan vi hjælpe med?

Sådan får du mediedækning

Ethvert medie har sine nyhedskriterier. Et fagblad indeholder én type nyheder, mens en formiddagsavis indeholder en anden type nyheder. En vigtig del af PR handler om at vinkle sit budskab i forhold til, hvilke medier man henvender sig til.

Hvad der betragtes som nyhedsstof er også meget forskelligt. Hvis en begivenhed har interesse i forhold til offentligheden, siger man, at den har PR-værdi. Eksempler på begivenheder, som ofte har PR-værdi, kan være:

  • Lancering af nyt produkt
  • Etablering af nye lokaler eller butikker
  • Nye medarbejdere i din virksomhed
  • En interessant ny ordre
  • Involvering i velgørenhed
  • Større jubilæer
  • Nye samarbejdsaftaler

Der kan være mange måder at få mediebevågenhed på:

  • Send en pressemeddelelse
  • Udarbejd en analyse, som underbygger din forretning
  • Optræd som ekspert indenfor et fagområde
  • Deltag i debatten gennem kronikker, læserbreve, osv.

Uanset hvilken form du vælger, så er det vigtigt, at du sørger for at tage udgangspunkt i det budskab, du vil kommunikere, og giver historien den rette vinkel. Så har du en langt større chance for at fange journalistens opmærksomhed og få dine budskaber omtalt i medierne.

Sidst opdateret: 05-06-2011

UDVALGTE KURSER

HOLD DIG OPDATERET MED NYT FRA IVÆKST

GÅ ALDRIG MERE GLIP AF DET BEDSTE TIL DIN VIRKSOMHED

I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her