Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Hvad kan vi hjælpe med?

Gør e-handel let at bruge

Succesen ved dit e-handelsinitiativ er meget afhængig af, hvor let løsningen er at bruge.
Det vigtigste element i online købeprocessen er fronten og dens logik, som kunden skal finde enkel og inspirerende:

Fronten
Fronten på e-handelsløsningen er det, som kunden bliver præsenteret for, når han/hun besøger dit websted. Brugeren tager ofte stilling til et website på en brøkdel af et sekund.

En god front er tænkt logisk fra brugerens perspektiv. Hierarkierne i informationen er intuitiv, så alt er let at finde. Produkterne er præsenteret, så kunden kan tage stilling og træffe en købsbeslutning.

Intentionen med hele udarbejdelsen af fronten skal handle om at skabe salg. Det er i virkeligheden ikke meget anderledes end opbygningen af et supermarked, der fører kunden gennem et nøje tilrettelagt forløb, der har et formål: At få indkøbskurven fyldt.
Det skal være nemt at gennemføre sin ordre, sende leveringsinformation og faktureringsoplysninger. Ordren skal opsummeres med mulighed for at printe den og en bekræftelse af sted på e-mail.

Kunden skal i hele forløbet vide præcist, hvilken fase han/hun befinder sig i.

Betalingen

Den software der sørger for, at brugeren nemt kan vælge og betale for varen eller ydelsen. Ofte bruger man betegnelsen "indkøbskurv" om det sted, hvor kunden samler sine varer, og han/hun kan vælge, når han/hun ønsker at betale.

De fleste kunder foretrækker at betale med kredit- eller dankort på nettet.

Sidst opdateret: 05-06-2011

UDVALGTE KURSER

HOLD DIG OPDATERET MED NYT FRA IVÆKST

GÅ ALDRIG MERE GLIP AF DET BEDSTE TIL DIN VIRKSOMHED

I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her