Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Hvad kan vi hjælpe med?

Etablering af kunderelationer

Elektroniske markedsføringskanaler giver mulighed for at bygge relationer med dine kunder. Jo bedre du kender dine kunder, desto mere præcist kan du henvende dig til dem. Her nogle forslag.

Typiske spørgsmål

Du kan både spare tid og vise dig behjælpelig ved at stille svar til rådighed på typiske spørgsmål. Det kan for eksempel være en FAQ sektion (Frequently Asked Questions). Du kan også etablere en e-mail, hvor kunder kan henvende sig med spørgsmål og feedback. Sørg for at tjekke jævnligt, om der er henvendelser.

Få folk til at registrere sig

Mange websites forsøger at få førstegangsbesøgende til at registrere sig. En database med mange registrerede kan være en god basis for at udvikle kunder.

Ofte vil brugere have en god grund, hvis de skal registrere sig. Sørg for, at brugeren oplever en værdi. Det kan være adgang til særtilbud, nyheder eller andet specielt indhold. Du bør også gøre registreringen så let som muligt ved at minimere antallet af felter, man skal udfylde.

Hvis du overvejer at indsamle personlige data, så bør du være opmærksom på lovkravene forbundet med dette. Læs mere om persondataloven ved at klikke på linket til højre.

Customer relationship management

Mange virksomheder få behov for customer relationship management (CRM) funktionalitet. Det er basalt set et system, der understøtter kunderelationer ved at give dig overblik, så du kan yde bedre service. CRM-funktionaliteten giver dig indsigt i kundedata, købsvaner, marketing data og tendenser hos kunderne. På den måde kan du identificere nye salgsmuligheder, tilbyde bedre service og identificere dine profitable kunder.

Udover at kunne øge salg og profitabilitet kan CRM være særdeles effektivt til at forebygge og håndtere kundeklager. Det kan have stor effekt på dit image.

Sidst opdateret: 05-06-2011

UDVALGTE KURSER


I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her