Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Hvad kan vi hjælpe med?

Vigtigheden af dit navn og brand

Når du opererer på digitale medier er dit navn og brand ofte afgørende for at lykkes. Stærke brands skaber tillid, som er særlig vigtigt omkring e-marketing og e-handel. Mange gør sig bekymringer om sikkerhed og databeskyttelse.

Der er mange muligheder for at skabe sig et godt brand på digitale medier. Du kan tage udgangspunkt i dit eksisterende navn, du kan skabe dig et nyt eller etablere dig i partnerskab. Valg af domænenavn vil ofte være defineret af ovenstående. Læs mere om juridiske forhold i retten til dit domænenavn.

Brug dit eksisterende navn

Hvis du har et navn, der er kendt og har et godt omdømme, bør du måske overveje at bruge det online også. På den anden side kan det smitte negativt af på din eksisterende forretning, hvis dit nye initiativ ikke lever op til din eksisterende forretning. Du skal også være opmærksom på en mulig kanalkonflikt. Hvis du sælger på nettet til dine kunders kunder, kan du risikere at komme i en uheldig situation, idet du springer dine kunder over i leveringskæden.

Etablering af nyt navn

Nogle gange kan det være en fordel at differentiere sig fra sin etablerede forretning. Andre gange kan det være, at det ønskede navn allerede er registreret. Endelig kan det være, at du har etableret på nettet fra start.

Her er nogle faktorer du kan overveje, når du skal finde et navn:

  • Siger det noget om din forretning?
  • Er det kort og let at huske?
  • Er det let at stave?
  • Indeholder det danske tegn?
  • Virker det på andre sprog?
  • Er domænenavnet ledigt?

Læs mere om juridiske forhold: Retten til dit domænenavn.

Etablering i partnerskab

Partnerskaber indgås ofte på digitale medier for at kunne dække flere behov. I sådan et tilfælde etablerer de involverede virksomheder et helt nyt navn.

Søgemaskineoptimering

Søgemaskineoptimering (SEO) er optimering af teknik, indhold og linking for at få din hjemmeside til at ligge bedre i søgeresultaterne på diverse søgemaskiner. Det handler om at lave en til dels on-page, mens også off-page kampagnehåndtering, for at sikre, at hjemmesiden bliver optimeret bedst muligt.

Gode on-page råd

  • Tag alle interne javascript-filer og stylesheets, og gør dem eksterne
  • Gør det muligt at navigere ud til alle siderne ved hjælp af tre klik
  • Skrive teksten så interessant som overhovedet muligt og brug gerne søgeordet et par gange i teksten
  • Brug søgeordet i titel og overskrifter
  • Link gerne til andre relevante sider, på sitet, fra de relevante ord i teksterne
  • Opdatér siderne ofte - brug evt. dynamiske sider

Gode off-page råd

  • Kontakt leverandører mhp. at linke til din side fra deres
  • Kontakt kolleger/konkurrenter og skaf et link
  • Brug community, som blogs og fora, til at linke til din side
  • Tilmeld siden diverse portaler og kataloger i de rette kategorier. Deriblandt DMOZ - Open Directory Project og se også portalerne fra artiklen om Tekstlinks
  • Se hvad dine konkurrenter gør ved at skrive site:www.domæne.dk på Google eller MSN, eller linkdomain:domæne.dk på Yahoo!
Sidst opdateret: 05-06-2011

UDVALGTE KURSER


I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her