Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Hvad kan vi hjælpe med?

Gør opmærksom på dit websted

Når du har udarbejdet den grundlæggende infrastruktur ved e-handel, skal du udvikle strategier, der sikrer, at potentielle kunder finder dit websted. Blandt de grundlæggende elementer kan nævnes:

  • Optimering af søgemaskinen
  • Reklame via betaling for særplacering
  • Markedsføring via e-mail
  • Oprettelse af onlinenetvæk
  • Bannerudveksling

I starten vil du sikkert afprøve adskillige metoder for at finde ud af, hvordan du bedst tiltrækker kunder, der er interesserede i de varer eller tjenesteydelser, du kan tilbyde. Budgettet har selvfølgelig også noget at skulle have sagt, men der findes en række billige muligheder, du kan overveje:

Optimering af søgemaskinen/betaling for særplacering

Søgemaskiner trækker en enorm trafik. Sørg for, at nøgleordene til dit websted er optimeret, og send dem til søgemaskiner, uden at det koster dig noget. Det kan medføre, at besøgende havner på dit websted. Men du har ingen garanti. For mange er det effektivt at reklamere via betaling for særplacering på søgemaskiner. Det koster naturligvis noget, men modellerne er som regel så fleksible, at de kan bruges af både store og små budgetter.

Markedsføring via e-mail

Du kan få kunder til at besøge dit websted ved at indhente tilladelse til at sende e-mails eller nyhedsbreve, der indeholder specialtilbud, nye produkter eller tjenesteydelser og andre relevante og nyttige oplysninger. Du kan reducere designomkostninger ved at tilpasse de forudindbyggede skabeloner, som findes i Publisher 2003, og dermed oprette både e-nyhedsbreve og websteder med et professionelt udtryk. To advarsler: Du skal indhente tilladelse, inden du sender e-mails ud, og det skal være nyttige og relevante oplysninger. Hvis du sender uopfordrede e-mails, bliver kunderne vrede. En stadig strøm af pågående reklame e-mails vil irritere dem. Ingen af disse metoder duer.

Læs mere om marketing via e-mail i afsnittet E-mail marketing med omtanke
og om lovgivningen i afsnittet: Markedsføringsloven

Oprettelse af onlinenetvæk

På internettet er der mange fora for brugergrupper, grupper med særlige interesser og andet. Hvis det passer for din virksomhed eller dit produkt, kan du blive medlem af sådanne fora. Tilbyd din ekspertise på relevante områder. På denne måde kan du snige reklame ind ad bagdøren og derved komme i kontakt med potentielle kunder. Du skal følge reglerne for den gruppe, du er medlem af, men ved at tilbyde din ekspertise kan du også reklamere for dit websted.

Bannerudveksling

Søg på "bannerudveksling" i MSN Search for at se en række firmaer, der udveksler bannere mellem virksomheder. Det foregår ved, at der på din webside vil blive vist bannere for andre virksomheder, samtidig med at din webside vil blive promoveret på andre websider. Mange mindre virksomheder bruger denne mulighed til at præsentere sig selv over for nye kunder, de ellers ikke ville tiltrække. Husk altid at læse det med småt for at sikre dig, at det banner, du overvejer at købe, er lovligt og opfylder dine behov.

Sidst opdateret: 05-06-2011

UDVALGTE KURSER


I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her