Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Hvad kan vi hjælpe med?

Markedsføringsloven § 4. Reklameidentifikation

Bestemmelsen har til formål at sikre, at det er synligt for modtagere af et reklamebudskab, at det reelt er en reklame. Hermed modvirkes, at erhvervsdrivende ikke gør brug af skjult reklame.

Skjult reklame omfatter blandt andet reklamer som fremstår som redaktionelt stof i aviser, blade, radio og på tv. En erhvervsdrivende må således sikre sig, at det fremstår som en reklame ved at det blandt andet i aviser tydeligt markeres med teksten "annonce" eller lignende. Endvidere skal erhvervsdrivende ved reklamer i film- og tv-produktioner sørge for, at det fremgår tydeligt før eller efter filmen - evt. i rulleteksterne.

"§ 4. En reklame skal fremstå således, at den klart vil blive opfattet som en reklame uanset dens form og uanset, i hvilket medium den bringes."

Sidst opdateret: 05-06-2011

UDVALGTE KURSER

HOLD DIG OPDATERET MED NYT FRA IVÆKST

GÅ ALDRIG MERE GLIP AF DET BEDSTE TIL DIN VIRKSOMHED

I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her