Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Hvad kan vi hjælpe med?

Hold styr på dine udgifter

Det har aldrig været nemmere at reducere omkostninger ved at udføre mange opgaver elektronisk. For eksempel:

  1. Flyt rutinemæssig kommunikation til e-mail eller instant messaging som MSN, Communicator, m.fl.
  2. Brug netbank til både betalinger og indtægter.
  3. Send regninger elektronisk.

På det operationelle plan bør du kontrollere hver udgift eller varelinje, så du opdager eventuelle spildområder eller muligheder for at sænke omkostninger:

Du kan for eksempel:

  1. Forhandle nye betingelser for din ejendoms lejekontrakt, så du får en længere løbetid på en reduceret sats.
  2. Overveje at skifte til hjemmearbejdende personale, så du står fri af krav om kontorplads, men sørg for at sikre, at kommunikationen i firmaet ikke vil blive hæmmet.
  3. Se på i hvilket omfang du kan benytte dig af "hot desk", hvor en arbejdsstation bruges af flere medarbejdere på forskellige tidspunkter.
  4. Prøve at genforhandle eller skifte kommunikationsselskab, så du sikrer, at hver kategori (tale, mobil og data) er optimeret til dit forbrug.
  5. Gennemgå taleforbruget med hver person, der anvender selskabets mobiltelefoner, så du kan sikre at deres brugsmønster passer til det niveau i driver forretning på.
  6. Skifte til lavenergibelysning. Se på for eksempel på fordele og ulemper ved at erhverve sparepærer. Du kan indhente vejledning om dette fra din energiudbyder, eller få et energieftersyn.
  7. Overveje omkostningerne og virkningen af at reducere den mængde energi du forbruger. For eksempel kunne du gennemgå de tidspunkter på dagen, hvor aircondition er anvendt, og de temperaturer, i har valgt at tænde/slukke aircondition ved.
  8. Forsøge at undgå trykt materiale og tilhørende porto. Du vil ikke slippe af med det hele, men du kan næsten helt sikkert gøre væsentlige besparelser. Gennemgå dine muligheder for at benytte online opbevaringstjenester som Google eller Boxes.net
  9. Udskyde køb af nye printere, og bruge laserprintere frem for blækprintere. Omkostningerne til printerpatroner er astronomiske, men kan mindskes betydeligt hvis du benytter dig af tjenester, hvor dine patroner genopfyldes.
  10. Overveje rengøringshyppigheden. Har dit kontor virkelig brug for rengøring hver aften? Kan personalet hjælpe lidt til?
  11. Se på, om der er fordele ved at genforhandle dine bankgebyrer. Flytning til elektroniske måder at indkassere og udbetale penge på burde reducere omkostningerne. Lige nu vil din bank være mere optaget af at holde på din virksomhed, og vil være rede til at tale om gebyrer.
  12. Gennemgå alle former for reklame og overvej hvilke alternative metoder du kan benytte til at få dit budskab ud. Hvis din virksomhed ikke har en, så opret en blog på nettet, og brug den som kommunikationskanal frem for at sende foldere og andet reklamemateriale. Undersøg om online-annoncering kan være bedre for din virksomhed.
  13. Fjerne alle unødvendige rejser og sørg for, at rejseudgifterne er minimeret. Det er overraskende, hvor meget man kan spare ved at bruge lavprisselskaber og alternativ indkvartering.
Sidst opdateret: 05-06-2011

UDVALGTE KURSER

HOLD DIG OPDATERET MED NYT FRA IVÆKST

GÅ ALDRIG MERE GLIP AF DET BEDSTE TIL DIN VIRKSOMHED

I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her