Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Hvad kan vi hjælpe med?

Sørg for at have den rette tilgang

Det er en god ide at træde varsomt. Presser du dine kunder til at købe, kan det øge dit umiddelbare salg, men du risikerer, at dine kunder ikke får indfriet deres forventninger, fordi du oversælger. Det kan få dem til ikke at handle hos dig igen. I værste fald risikerer du, at de returnerer deres varer eller aflyser en aftale, når de har tænkt mere grundigt over tingene.

Du bør forsøge at etablere et kontinuerligt og tillidsfuldt forhold til alle dine kunder. Det er specielt vigtigt, når det gælder kunder, der måske henvender sig igen med henblik på endnu en ordre.

Hvordan du indgår en handel med eksisterende kunder

De almindelige teknikker til at afslutte en handel er ikke altid gældende for eksisterende kunder.

Teknikker du kan bruge:

  • Spørg, om de ønsker endnu en ordre. Hvis dine kunder er tilfredse med produkt og service, burde det være nemt
  • Hold løbende kontakt for at holde forholdet "varmt". Overvej at bruge e-mail, telefon, post og møder ansigt til ansigt
  • Overvåg størrelse på og frekvensen af dine kunders ordrer. For at fremme endnu en ordre kan du sende dem en påmindelse, umiddelbart før du ellers ville forvente at modtage din næste ordre
  • Hold dine kunder opdaterede med specielle tilbud, udsalg, nye produkter og relaterede produkter
  • Sælg tillægsprodukter eller opgraderede versioner af dit produkt eller service
  • Bind dine handler sammen. Du kan f.eks. tilbyde en rabat på et produkt/en service mod salg af endnu et produkt/service
  • Forhandl faste priser eller rabatter mod en minimumsordre
  • Giv dine kunder adgang til en sikker hjemmeside, hvor de kan tjekke varebeholdning, priser og afgive ordrer
Sidst opdateret: 05-06-2011

UDVALGTE KURSER


I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her