Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Hvad kan vi hjælpe med?

Lær at tackle de mest almindelige afvisninger

Alle sælgere er vant til at blive afvist. Nøglen til at blive en dygtig sælger er at lære alle de almindelige afvisninger at kende og have en plan for, hvordan du vil tackle dem.

Det bør altid være dit mål konstant at udvikle forholdet til din kunde. Jo længere du kan holde samtale kørende, jo større chance har du for, at kunden bliver interesseret.

Her er nogle eksempler på almindelige afvisninger samt forslag til, hvordan du kan tackle dem.

"Kan du sende mig noget materiale?"/ "Kan du sende mig en mail?"

  • "Selvfølgelig. Hvad er det, du er specielt interesseret i?"
  • "Okay, jeg kan sende dig noget generel information, og så kan jeg ringe næste uge for at afklare mulighederne."

"Jeg skal lige tænke over det"

  • "Selvfølgelig. Hvad er dine specifikke bekymringer?"

"Jeg har desværre ikke tid til at tale lige nu"

  • "Det er helt i orden. Jeg sender en e-mail og kontakter dig på et andet tidspunkt."
  • "Okay. Hvornår ville det være et godt tidspunkt at ringe?"

Til tider vil du blive afvist meget direkte - kunden vil meget tydeligt gøre dig det klart, at han/hun overhovedet ikke er interesseret. Hvis det sker, så prøv at finde ud af hvorfor. Det kan være, at et opfølgende opkald et par uger eller måneder senere vil blive bedre modtaget. Og du må ikke lade en afvisning gå dig på - den næste kunde, du taler med, vil nemt kunne høre skuffelsen i din stemme. 

Sidst opdateret: 05-06-2011

UDVALGTE KURSER


I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her