Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Hvad kan vi hjælpe med?

Leadgenerering - kunsten at finde nye kunder

Det er op til fem gange dyrere at skaffe nye kunder i forhold til at holde fast i ens eksisterende kunder. Derfor er der stor værdi i at holde på dine nuværende kunder. Dette kan eksempelvis gøres ved hjælp af data mining, hvor du kan lave en profil af dine kunder og på den måde finde frem til dine "gode" kunder. Det handler om at holde fast i disse kunder og udbygge relationen ved hjælp af mer- og krydssalg. Så i bund og grund er det vigtigt at skabe kvalitet i ens leads. Men det er jo altid attraktivt at finde frem til nye kunder. Mulighederne for at skaffe nye leads er mange, men den letteste vej til nye leads sker gennem de interessebanker der findes, hvor du har mulighed for at finde kvalificerede leads i forhold til dine opstillede mål.

Derfor skal din virksomhed finde frem til, hvilken kvalitet dine leads skal have for at kunne understøtte det fremtidige salg. Det er selvfølgelig meget individuelt fra virksomhed til virksomhed, hvor grundig en kvalificering man skal lave. Leadgenerering er en investering og en af de discipliner i moderne markedsføring, hvor afkastet er målbart på kort sigt. Det er derfor vigtigt, at du opsætter nogle klare mål, som afspejler de overordnede salgsmæssige mål.

Sidst opdateret: 05-06-2011

UDVALGTE KURSER

HOLD DIG OPDATERET MED NYT FRA IVÆKST

GÅ ALDRIG MERE GLIP AF DET BEDSTE TIL DIN VIRKSOMHED

I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her