Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Hvad kan vi hjælpe med?

Økonomisk argumentation - vælg projekter der holder

Det er let at lade sig rive med af kreative energier, når marketingstrategierne skal planlægges, men sjældent har man helt frie tøjler, hvor alt kan lade sig gøre. En vigtig pointe er derfor at tage lommeregneren frem og sammenligne de forventede afkast på de mulige tiltag.

Return-on-investment eller ROI modeller kan anvendes i en række sammenhænge. Ganske simpelt formuleret er det en udregning af et givent investeringsafkast over tid. Konklusionen er, at du ikke blindt skal kaste dig ud i alle mulige og umulige projekter, men sætte dig ned og regne på hvilke der er mest lønsomme. En sidste ting der er vigtig, er en fornuftig risikovurdering af dit mulige afkast. Det kan godt være, at du kan investere 25 kroner i en lotto-kupon og vinde 5 mio. kr. - men sandsynligheden for at dine penge er tabt er 1 til 12 mio., og i denne optik er det derfor en dårlig ide.

Sidst opdateret: 05-06-2011

UDVALGTE KURSER

HOLD DIG OPDATERET MED NYT FRA IVÆKST

GÅ ALDRIG MERE GLIP AF DET BEDSTE TIL DIN VIRKSOMHED

I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her