Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Hvad kan vi hjælpe med?

Medievalg

Valg af medie handler i høj grad om at finde forcerne ved det enkelte medie. Du skal sætte fokus på de kreative ideer i din kampagne, der skal fange interessen hos din målgruppe. Det er derfor vigtigt, at det er ideerne, der er styrende frem for dit valg af medie. Mediet er blot en kanal til at nå ud til din målgruppe, hvor budskabet kun opfanges, hvis det er præget af nytænkning.

I det nedenstående er lavet en liste over mulige valg af medier samt fordele og ulemper ved de enkelte medier. Dette er selvfølgelig kun en vejledning, da det bedste valg af medie afhænger af dit produkt, marked og kampagnens budskab.

 

Fordele

Ulemper

Direct mail

Målrettet medie hvor der kan skabes en dialog. Effektiv responsmåling. God til direkte salg.

Forholdsvis høj kontaktpris

TV-reklame

Massekommunikation. Rammer hurtigt. Godt til produktdemonstrationer

Kort eksponeringstid. Svær at segmentere. Dyr at lave

Internet

Hurtigt medie. Mulighed for at aktivere modtagere. Målbart.

Kan virke irriterende med pop-up reklame, kort levetid

Dagblade

Lav kontaktpris, attraktiv målgruppe med aktive modtagere

Svært at dokumentere effekt, kort levetid, passivt medie

Outdoor

Høj frekvens, stor synlighed

Kræver korte budskaber, svært at dokumentere, støj

Radio

Lav kontaktpris, lokal annoncering, udbredt i den yngre del af befolkningen

Kort eksponering, passive modtagere

Biograf

Stor opmærksomhed, mulighed for komplicerede budskaber, ingen støj

Kræver lange indrykningsperioder

Adresseløse forsendelser

Attraktiv kontaktpris, mulighed for at ramme relativt målrettet, kan skabe dialog

Meget støj grundet mængden af adresseløse forsendelser

Sidst opdateret: 05-06-2011

UDVALGTE KURSER

HOLD DIG OPDATERET MED NYT FRA IVÆKST

GÅ ALDRIG MERE GLIP AF DET BEDSTE TIL DIN VIRKSOMHED

I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her