Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Hvad kan vi hjælpe med?

Udform selv din direct mail kampagne

Hvis du vælger selv at udforme dit brev, er der her er en række enkle regler, som du med fordel kan have i baghovedet, når du udformer dine forsendelser:

  1. Skriv på modtagerens præmisser

Læg vægt på de fordele og det udbytte, kunden vil opleve.
Fokuser på de gode ting og nyhederne, der gør det interessant for læseren.

  • Jo mere relevant, desto bedre
    Hvis læseren føler, at dit budskab er relevant for netop ham eller hende, er der stor chance for, at han/hun læser det, gemmer det og/eller reagerer på det
  • Kom hurtigt til sagen
    Dit vigtigste budskab skal stå tydeligt og klart og så tidligt som muligt i brevet. Er der et særligt tilbud i brevet, så fremhæv det
  • Tal direkte til læseren
    Husk, det er mennesker, du skriver til! Skriv, som du ville tale - det vil sige direkte og uden komplicerede omsvøb/fremmedord
  • Brug tid på at finde den rigtig overskrift
    Overskriften er meget vigtig. Her fanger du læserens opmærksomhed og vækker appetitten på at læse videre
  • Brug korte sætninger og afsnit
    Skriv så enkelt og ligefremt som muligt. Det øger forståelsen og fortroligheden mellem dig og din modtager
  • Tænk over brugen af skrifttyper
    Vælg en indbydende og læsevenlig skrifttype. Det bedste resultat får du ved at bruge en skrifttype og højst to skriftstørrelser i det samme brev
  • Bilag og svarkort
    Det er ofte en god ide at vedlægge en brochure eller andet materiale, der kan støtte dit budskab. Samtidig skal det være let for læseren at reagere på dit brev - vedlæg derfor gerne et svarkort
  • Husk at opfordre til handling
    Fortæl, hvad du ønsker, at modtageren skal gøre: Send svarkortet, ring, kom ned i butikken, osv.
  • Følg op på det, du lover
    Hvis du giver dine kunder mulighed for at bede om et tilbud, mere information, vareprøve e.l., så sørg for at vende tilbage til dem så hurtigt som muligt
Sidst opdateret: 05-06-2011

UDVALGTE KURSER

HOLD DIG OPDATERET MED NYT FRA IVÆKST

GÅ ALDRIG MERE GLIP AF DET BEDSTE TIL DIN VIRKSOMHED

I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her