Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Hvad kan vi hjælpe med?

Direct mail

Det gode, gammeldags brev er en rigtig effektiv måde at nå sine kunder på. Måske tænker du: "Hvorfor ikke bare bruge e-mail? Det er billigere, nemmere, og man kan efterhånden lave e-mails, som er lige så flotte og rigt illustrerede som almindelige breve eller brochurer". Det er på mange måder rigtigt tænkt. Men selvom der er mange overlap mellem brev og e-mail, er der også væsentlige forskelle. Hvor afgørende de forskelle er, afhænger i høj grad af, hvilken virksomhed du driver, hvem dine kunder er, og hvordan du ellers kommunikerer med dem.

Hvordan kontakter dine kunder dig?

Hvis hovedparten af dine eksisterende kunder oftest kontakter dig pr. telefon, brev, fax - eller måske opsøger dig personligt - så er e-mail ikke det indlysende valg, når du vil markedsføre dig hos dem. Her vil direct mail være et bedre valg.

Eksklusivitet

Du kan noget med et brev, som du ikke kan med en e-mail. Tænk bare på udformning, materiale (du kan lave et brev i stof, hvis du vil) og den oplevelse, det er at modtage et brev frem for en e-mail. I e-mailens tidsalder er der noget eksklusivt over brevet, som kan få modtageren til at føle sig særlig udvalgt. I de tilfælde hvor den følelse spiller sammen med dit budskab, kan brevet helt klart være at foretrække frem for e-mailen.

Lovgivning

Fordelen ved direct mail frem for telemarketing og e-mail marketing er, at lovgivningen ikke er lige så striks.

Læs også:

Sidst opdateret: 05-06-2011

UDVALGTE KURSER


I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her