Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Hvad kan vi hjælpe med?

Brug dine kundeoplysninger

Det er meget billigere at skabe ny omsætning på eksisterende kunder end at erobre nye. Din virksomheds kundedatabase er derfor et af dine vigtigste aktiver. Den er grundlaget for din succes med direct marketing.

Ideen er nemlig at kommunikere så relevant som muligt med den enkelte kunde. Det kan du gøre ved at opbygge viden om hans eller hendes ønsker, vaner, købsmønstre og interesser. Sørg derfor for, at enhver henvendelse til kunden giver ham eller hende mulighed for at svare. Svarene samler du sammen med andre informationer om kunden og registrerer dem i en database.

Nu kan du bruge oplysningerne til at gøre den fortsatte kommunikation relevant og målrettet, så du konstant forbedrer din mulighed for at ramme den rigtige person på det rigtige tidspunkt med det rigtige budskab.

En god kundedatabase kan indeholde svarene på disse spørgsmål:

  • Købsadfærd - datoer, hyppighed og regelmæssighed i ordrer?
  • Ordretyper - hvad og hvor meget køber den pågældende kunde, og hvor stor en værdi repræsenterer kunden?
  • Totalsalg til kunden - hvad er din indtjening på kunden, og hvordan og hvornår betaler de?
Sidst opdateret: 05-06-2011

UDVALGTE KURSER


I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her