Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Hvad kan vi hjælpe med?

Hvorfor direct marketing?

Med direct marketing kan du søge specifik respons på individuel basis.
Direct marketing er særlig attraktiv for små virksomheder. Der er flere fordele:

  • Du kan anvende dine begrænsede ressourcer, der hvor chancerne er størst for effekt
  • Du kan måle effekten præcist ved at analysere responsen
  • Du kan nemt teste og justere din indsats. Ved at tage et udsnit af din målgruppe kan du afprøve, hvad der giver den bedste respons, inden du skyder hele kampagnen af

Hvis du har en eller flere af følgende målsætninger, er der stor chance for, at direct marketing kan understøtte den:

Du vil skaffe emner og skabe salg:

  • Opfange købs- og interessesignaler fra emner
  • Skaffe emner til sælgerbesøg eller løbende information
  • Teste potentialet i nye målgrupper
  • Følge op efter en demonstration, en udstilling eller et salgsbesøg - eller følge op på henvendelser via andre medier, f.eks. kuponannoncering, henvendelser via e-mail eller på dit website
  • Skabe salg eller skaffe emner i områder, hvor sælgerne ikke når ud
  • Vinde inaktive kunder tilbage
  • Sælge nye produkter til eksisterende kunder
  • Tilbyde periferi (nært beslægtede) produkter til faste kunder
  • Hjælpe forhandlere eller butikker med at skabe trafik
  • Motivere salgspersonale eller influenter med gaver, konkurrencer eller uddannelse
  • Opbygge viden eller korrigere misforståelser om dit produkt eller dine services hos målgrupper, der påvirker salgsprocessen eller slutbrugeren

Du vil fastholde kunder og øge loyalitet:

  • Byde nye kunder velkommen så de er motiveret for det næste køb
  • Kommunikere med afsæt i kundens købsmønster, historik og respons, så det bliver lettere at handle med dig end med din konkurrent
  • Sikre dine kunder adgang til at fortælle, når der sker ændringer, der har betydning for kundeforholdet - og reagere på det
  • Belønne dine bedste kunder så de føler sig værdsat
  • Motivere kunder med stort potentiale så de handler mere
  • Måle kundetilfredshed og reagere på generelle eller individuelle problemer

Du vil øge kendskab og forbedre image:

  • Målrette eller uddybe budskaberne i din massemarkedsføring over for kunder og/eller andre udvalgte grupper
  • Kommunikere løbende med dine kunder og emner om relevante emner, f.eks. via nyhedsbreve
  • Introducere ny virksomhed, nye forretningsområder eller nye produkter til de relevante målgrupper
  • Demonstrere din vilje og evne til at levere løsninger baseret på den enkelte kundes behov
  • Reagere på aktuelle begivenheder, presseomtale eller konkurrentkommunikation, der påvirker dine kunder

Direct marketing er velegnet, både hvis du sælger til forbrugere eller til andre virksomheder. Men valget af målgruppe er afgørende for, hvilket medie og budskab du skal prioritere.
Direct marketing giver ofte den bedste responsrate du kan få. Husk dog, at resultater ikke er garanteret. En dårligt tilrettelagt kampagne er spild af penge. Og endnu værre: Den kan være direkte irriterende for modtageren. 

 
Sidst opdateret: 05-06-2011

UDVALGTE KURSER

HOLD DIG OPDATERET MED NYT FRA IVÆKST

GÅ ALDRIG MERE GLIP AF DET BEDSTE TIL DIN VIRKSOMHED

I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her