Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Hvad kan vi hjælpe med?

Succesfulde salgspræsentationer

Der findes nogle ting, du skal huske på, når du laver en salgspræsentation:

  • Find ud af hvad der er det centrale budskab, som du vil have lytterne til at huske. Fokuser altid på kundens behov. Hvis du f.eks. taler til en administrerende direktør eller leder om en ny software-pakke, så er det en god ide at understrege, hvordan den vil sørge for, at din kunde sparer tid. Når du taler med ansatte, bør du forklare, hvordan software-pakken vil gøre deres arbejde lettere
  • De fleste mennesker husker bedst, hvad der bliver sagt i begyndelsen og hen mod slutningen af en samtale, så derfor bør du bygge dine vigtigste budskaber og pointer ind her
  • Del din præsentation op i sektioner, således at køb eller brug af dine varer og services fremstår som en logisk konsekvens af fremstillingen 
  • Overvej de eventuelle indvendinger eller tilføjelser, som tilhørerne kan komme med og gør svarene til en del af din præsentation
  • Find fakta og tal der understøtter din præsentation - som f.eks. virksomheder der har nydt godt af dit produkt eller services
  • Du skal sørge for at kende dine konkurrenters produkter og services ligeså godt som dine egne, og være parat til at svare på spørgsmål.
  • Undgå at bede folk om at vente med deres spørgsmål, da de fleste ikke bryder sig om at blive bedt om at være stille og vente. En taler med selvtillid kan tage spørgsmålene, som de kommer og virker derfor fuldstændig fokuseret på kunderne

Tips til det videre forløb:

  • Fordel handouts hen mod slutningen af præsentationen, sål tilhørerne holder opmærksomheden rettet mod dig, mens du taler. Handouts kan ikke bare opsummere dét, du siger under præsentationen, men de kan også inkludere ekstra materiale såsom casestudier, produktprøver, marketingslitteratur og kontaktinformation
  • Hvis du bruger præsentationsudstyr såsom PowerPoint, bør du sikre dig, at du har handouts af alle slides. Du kan også få brug for dem, hvis noget går galt
  • Når du har svaret på spørgsmål, så bør du tage initiativ til videre handling ved f.eks. at spørge, om de vil bestille, eller om I skal arrangere endnu et møde
Sidst opdateret: 08-02-2012

UDVALGTE KURSER


I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her