Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Hvad kan vi hjælpe med?

Prisændringer

Du har naturligvis behov for løbende at ændre dine priser. Inden du gør dette, bør du analyse, hvordan din indtjening bliver påvirket af forskellige priser.

Ved prisændringer er der to nøglespørgsmål, du skal besvare:

  • Hvilken indflydelse vil prisændringer få for din salgsvolumen?
  • Hvordan vil ændringen påvirke profitten per salg?

Husk at din indtjening godt kan stige ved en prisstigning, selvom din omsætning falder.

Hvis du nedsætter dine priser, skal du forklare dine kunder, hvorfor det er nødvendigt. Det kan samtidig være en god anledning til at understrege de fordele, du leverer.

Nogle gange kan du skjule en prisforhøjelse ved at introducere et nyt og dyrere produkt som erstatning for et tidligere.

Koncentrer dig om at skabe indtjening. Det er en typisk fejl enten at sælge sit produkt for billigt eller at være for prisfokuseret. I de fleste tilfælde vælger kunderne dit produkt ud fra de fordele, det giver. Her er prisen altså langt fra den eneste årsag.

Sidst opdateret: 05-06-2011

UDVALGTE KURSER


I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her