Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Hvad kan vi hjælpe med?

Sådan laver du din prisstrategi

På mange markeder opfattes en høj pris som kvalitet. Opfattelsen af dit produkt er vigtigt for prissætningen og omvendt.

Uden et rigtig god grund er det formodentlig ikke fornuftigt at sætte priser, der er alt for høje eller lave. Både en for høj og for lav pris er profit lige ud af vinduet.

En god prisstrategi handler om at kende sine kunder og konkurrenter. Ring til dine konkurrenter. Udgiv dig for at være kunde. Tilsvarende skal du undersøge og eksperimentere med forskellige priser overfor dine kunder.

Tænk også over, hvilke kunder der er profitable. Ofte er det de loyale kunder, der måske får en bedre pris. Det kan også være, at kundegrupper, der vil betale mindre, kan få rabat.

Sidst opdateret: 05-06-2011

UDVALGTE KURSER

HOLD DIG OPDATERET MED NYT FRA IVÆKST

GÅ ALDRIG MERE GLIP AF DET BEDSTE TIL DIN VIRKSOMHED

I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her