Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Hvad kan vi hjælpe med?

Planlægning af reklamekampagne

Det er en god tommelfingerregel, at man skal reklamere på tidspunkter, hvor kunderne er mest tilbøjelige til at købe produktet. Kan du endda få dit budskab igennem lige inden købet, er chancen allerstørst for, at det netop er dit produkt, der bliver valgt.

Du skal også overveje, hvornår kunderne har råd til at købe dit produkt. Det kan være i starten af måneden. Sælger du til virksomheder, er et godt tidspunkt, når de lægger nyt budget. Tænk også over ferier og højtider, som kan påvirke kampagnens gennemslagskraft.

Skal du lave kampagnen selv? Det kan være fristende at få et reklamebureau til at hjælpe. Problemet er, at reklamebureauet skal lave næsten det samme arbejde for en lille som for en stor annoncør. Hvis du ikke har et stort budget, vil en uforholdsmæssig stor del af pengene gå til reklamebureauet. På den anden side kan et professionelt budskab måske spare dig for penge, idet din målgruppe ikke behøver at se det mere end en gang. Du kan også vælge en model midt imellem. Noget af planlægningen kan du selv stå for, og så kan du bruge freelancere til at hjælpe dig med det kreative eller med at producere materialet.

Sidst opdateret: 05-06-2011

UDVALGTE KURSER


I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her