Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Hvad kan vi hjælpe med?

Revider din liste

Vælg dine top-tre kandidater fra dit surf-eventyr.

  • Ring. Helst skal du lade være med at e-maile eller udfylde en onlineformular; løft røret. Du vil gerne sikre dig, at du har med en professionel at gøre, så ring til dem og se, hvordan de reagerer. En god webdesigner får dig til at tale om din virksomhed. De vil lytte til dit problem, prøve og vurdere, hvorvidt du er en god kunde for dem og føre tingene til det næste trin, som er:
  • Mød hinanden. Forudsat at dine kandidater alle er lokale, skal du mødes med dem. Nogle gange omtales det som et behovsafstemnings-møde. Målet er at give webdesignerne tilstrækkelige oplysninger til, at de kan udarbejde et forslag til dig. Du skal også sikre dig, at du er tryg ved at have med dem at gøre, og her er et møde ansigt-til-ansigt den bedste måde.
  • Forslag. Få tre af dem. Får du færre, udforsker du ikke dine muligheder, får du flere, spilder du din tid. Tre er det magiske tal. Sørg for at webdesignerne giver dig deres forslag inden for uge efter mødet.
  • Vurder. Sådan vurderer du forslagene:
  • Problemløsning. De skal have foreslået en løsning på dit problem, der giver mening for dig og er relativt fri for nørdsnak.
  • Fuldstændighed. Har de dækket alle dine problemområder og efterspørgsler?
  • Opfølgning. Hvad sker der, når projektet er slut? Vil de hjælpe dig med at markedsføre det? Træne dig? Hvad med den løbende vedligeholdelse? Giver de en garanti på deres arbejde? Hvor længe?
  • Idéer. Et godt webdesignbureau kan have nogle rigtig gode idéer, som du ikke havde overvejet. De kan demonstrere kreativ og anderledes tænkning.
  • Tidslinje. Vær sikker på, at de fortæller dig, hvor længe projektet vil tage, og at du kan leve med denne tidshorisont.
  • Budget. Du har ikke ubegrænsede midler, så vær sikker på at du kan leve med udgifterne.
Sidst opdateret: 05-06-2011

UDVALGTE KURSER


I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her