Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Hvad kan vi hjælpe med?

Direkte salg

ide
opret
i gang

Direkte salg er, når din virksomhed sælger produktet direkte til slutbrugeren. Det er der flere fordele ved:

  • Du kan forklare og demonstrere produktet
  • Du kan blive klogere på, hvad kunden ønsker
  • Du kan skabe relationer til dine kunder
  • Du undgår fordyrende led
  • Du kan bruge dine egne salgsevner
Men der er også ulemper:
  • Det er den dyreste salgskanal. Det kræver mange folk at dække flere kunder, og der er meget transport. En sælger kan bruge en hel dag på et møde
  • Direkte salg er uoverskueligt dyrt, hvis man skal dække et meget stort marked

En god måde at betragte direkte salg på er at se det som den "sidste udvej". Hvis der ikke er andre salgskanaler, der er effektive, så overvej den direkte. På den anden side skal du heller ikke undervurdere fordelene ved at have ejerskabet over kunden. Den, der handler med slutbrugeren, kan ofte styre de andre leverandører. Du skal heller ikke kun vurdere direkte salg ud fra det første salg. Over en længere periode kan kunden købe mere, som kan retfærdiggøre salgsomkostningen.

Brug direkte salg til:
  • Komplekse og dyre produkter
  • Til at skabe nye relationer og styrke relationer til nøglekunder
Sidst opdateret: 05-06-2011

UDVALGTE KURSER

HOLD DIG OPDATERET MED NYT FRA IVÆKST

GÅ ALDRIG MERE GLIP AF DET BEDSTE TIL DIN VIRKSOMHED

I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her