Bloggen

3 gode råd før du starter en webshop

Drømmer du om at starte en webshop? Eller er du allerede i gang med at forhandle leverandøraftaler og designe din hjemmeside? Uanset hvilket tilfælde, så kan det være en god ide at lave sit research og forarbejde, før du kaster dig ud i e-verden. I følgende artikel vil jeg komme med 3 råd omkring, hvad du bør huske på, før du starter en webshop.

1. Vælg en niche eller få en svær start

Uanset hvor stor budget og hvor mange ressourcer du har, så kan du ikke vinde det hele. I dag åbner der alt for mange webshops, der både sælger lidt solbriller, ure, halskæder, lommelygter i en webshop. Og sjældent har de et dybt udvalg indenfor de forskellige kategorier. Disse typer webshops får en svær start, da forbrugerne hellere foretrækker webshops med et dybt udvalg indenfor det de søger.

Derudover mister du også din unikke identitet på internettet, hvis du sælger alt muligt uden at have føretrøjen indenfor et bestemt emne. Da Amazon startede solgte de kun bøger og de specialiseret sig i bøger. Da de blev den største spiller på markedet indenfor bøger, så begyndte de at udvide sortimentet. Furbysofie.dk er et godt eksempel på en dansk niche webshop, der kun er specialiseret i pelse.

2. Dybt sortiment giver bedre økonomi

En anden fordel med at fokusere på en bestemt niche og købe et dybt udvalg indenfor din niche er, at dine markedføringskroner til Goolge adwords og Google shopping bliver billigere. Lad os sige, at du har en niche webshop indenfor håndklæder og potentielle kunder søger efter dit produkt på Google, når de klikker ind på din webshop, så er der større chance for at de køber hos dig end hvis de klikker ind på en anden webshop med begrænset udvalg. På den måde kan du få mere ud af dine markedsføringskroner.

Derudover kan du også opnå større rabatter hos dine leverandører, når du vælger at købe større mængder indenfor bestemt nicher, hvilket skaber en mere profitabel forretning.

3. Husk at mennesker handler med mennesker

Når du starter en webshop, så er det vigtigt at huske på, at mennesker handler med mennesker og ikke robotter. Derfor er det super vigtigt, at du tydeligt viser adresse, telefonnummer, e-mail, hvem du er og vigtige informationer om jer. 

Du kan også skrive om jeres historie og hvorfor og hvordan det hele startede. Se eksempel på en elektriker i Odense: https://www.anderup.dk/kontakt/historie

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.