Ved brug af neuromarketing på din hjemmeside når du kommunikerer gennem din hjemmesides billeder, tekst og video, sikrer du, at dine kunder forstår hvilken værdi de opnår ved at vælge netop din virksomhed – Hvilket gør det nemmere for dine kunder at vælge dig fremfor din konkurrent. Vores hjerner er uden tvivl det mest komplekse organ, vi har, og neuromarketing-feltet udvikler sig konstant, fordi vi opdager nye sider ved den menneskelige adfærd og hjernen, som du får indblik i på dette foredrag.
Hvad er neuromarketing helt præcist?
Neuromarketing er forståelsen for, hvordan du aktiverer en handling hos dine potentielle kunder inde på din hjemmeside, som f.eks. udfylde en kontaktformular, ringe dig op eller skrive sig op til nyhedsbrev. Du får derfor på dette foredrag viden om de ubevidste processer der er kodet i vores hjerner, som aktiverer en bestemt handling i mennesker. Værdien ved denne viden om neuromarketing er, at du får viden om dine potentielle køberes adfærd, så du kan gøre din hjemmeside mere troværdig og skabe bedre resultater. Oftest kommunikerer du ikke ansigt til ansigt med dine potentielle kunder – tværtimod danner de sig højst sandsynligt et indtryk af dig på din hjemmeside, dine sociale medier eller på andre kanaler, hvor du ikke er fysisk til stede. Derfor er din evne at skabe en relation gennem dit indhold på din hjemmeside, det der giver dine besøgende et positivt indtryk af dig og din virksomhed.
På foredraget får du viden om nedenstående neruomarketing principper, som er bevist at virke, og som du kan implementere i din egen markedsføring på din hjemmeside:
-
Hvordan du skaber en relation til kunden gennem din hjemmeside
-
Hvordan du motiverer en kunde til at kontakte dig
-
Hvordan forskellige farver fremkalder forskellige følelser
-
Hvordan du skal bruge dine kunders behov og præference
Udover viden får du på foredraget konkrete eksempler, som giver en god forståelse for hvordan, du selv kan bruge neuromarketing på din hjemmeside. Et konkret er at vi helt automatisk følger en persons blikretning på et billede. Prøv at eksperimentere med det på din hjemmeside: Har du en knap, du ønsker, dine besøgende klikker på, så sæt et billede ind af en person, hvis blik er rettet mod den knap.