Sådan opretter du events med Google Tag Manager og opstiller mål i Google Analytics
Derfor skal du deltage i dette webinar med Spinnaker:
-
Føler du, at din hjemmeside opfylder dine målsætninger, eller er det noget du ved? I dette webinar får du vished
-
Du lærer at træffe beslutninger baseret på data
Du ved det allerede: Google Analytics er et kraftfuldt redskab og en guldmine af data om dine besøgende, dine trafikkilder og værdien af din hjemmeside og markedsføring. Men hvis du vil gå endnu længere med målingen af din hjemmeside, og tracke mikrokonverteringer og en række andre hændelser på siden, så får du dybere indblik og hands-on undervisning i webinaret her.
Hvordan ved du eksempelvis om din hjemmesides besøgende foretager sig noget, der er værdifuldt for din forretning? Det kunne være “Tilmelding til nyhedsbrev”, “Download af produktkatalog”, “Afsend kontaktformular”, “Booking af tid” eller lignende.
Det kan du finde ud af ved at opstille mål baseret på events i Google Analytics. Det er en effektiv metode til at se, om din hjemmeside konverterer dine besøgende til købere eller potentielle kunder. Det giver dig også optimal indsigt i, hvilke sider på dit website der skal forbedres, og hvilke kanaler der leverer dine leads og værdifulde kunder.
I dette webinar viser Spinnaker Nordic, hvordan du opsætter events gennem Google Tag Manager, og bagefter opstiller mål i Google Analytics. De viser også, hvordan Google Tag Manager installeres på en Wordpress-side.
Ud over at give dig indblik i Google Tag Manager, Google Analytics og event tracking, får du også 3 konkrete tips til, hvad du skal måle på din hjemmeside vha. events.