Loading...

Kurset er afholdt.
De fleste kurser afholdes igen, så hold øje med nyhedsbrevet hvor de annonceres.

WEBINAR: Mål alle konverteringer på din hjemmeside

Sådan opretter du events med Google Tag Manager og opstiller mål i Google Analytics

Derfor skal du deltage i dette webinar med Spinnaker:

  • Føler du, at din hjemmeside opfylder dine målsætninger, eller er det noget du ved? I dette webinar får du vished
  • Du lærer at træffe beslutninger baseret på data


Du ved det allerede: Google Analytics er et kraftfuldt redskab og en guldmine af data om dine besøgende, dine trafikkilder og værdien af din hjemmeside og markedsføring. Men hvis du vil gå endnu længere med målingen af din hjemmeside, og tracke mikrokonverteringer og en række andre hændelser på siden, så får du dybere indblik og hands-on undervisning i webinaret her.

Hvordan ved du eksempelvis om din hjemmesides besøgende foretager sig noget, der er værdifuldt for din forretning? Det kunne være “Tilmelding til nyhedsbrev”, “Download af produktkatalog”, “Afsend kontaktformular”, “Booking af tid” eller lignende.

Det kan du finde ud af ved at opstille mål baseret på events i Google Analytics. Det er en effektiv metode til at se, om din hjemmeside konverterer dine besøgende til købere eller potentielle kunder. Det giver dig også optimal indsigt i, hvilke sider på dit website der skal forbedres, og hvilke kanaler der leverer dine leads og værdifulde kunder.

I dette webinar viser Spinnaker Nordic, hvordan du opsætter events gennem Google Tag Manager, og bagefter opstiller mål i Google Analytics. De viser også, hvordan Google Tag Manager installeres på en Wordpress-side.

Ud over at give dig indblik i Google Tag Manager, Google Analytics og event tracking, får du også 3 konkrete tips til, hvad du skal måle på din hjemmeside vha. events.

Målgruppe

Virksomhedsejere, freelancere og iværksættere der konverterer besøgende til købere eller potentielle kunder vha. deres hjemmeside.

Vi viser eksempler, der er relevante for både B2B og B2C virksomheder.

Webinaret henvender sig til folk med erfaring i Google Analytics, og som allerede har Google Analytics installeret på deres hjemmeside.

Underviser

Hvad er Google Tag Manager?

Google Tag Manager er et sporingsværktøj, der kan samle og håndtere alle de scripts man har på sin hjemmeside. Google Tag Manager gør det nemmere at arbejde med Google Analytics, og med Google Tag Manager kan du hurtigt komme i gang med at spore dine besøgendes adfærd, som fx klik, køb, tilmeldinger og bookinger.

Google Tag Manager er platformsneutral og håndterer nemt tredjepartstags.

Hvad er et mål i Analytics?

Et mål i Google Analytics er en handling, som du ønsker dine besøgende skal foretage. Dette kunne eksempelvis være, at du ønsker at de skal gennemføre et køb på din side, skrive sig op til et nyhedsbrev, klikke på en bestemt knap eller blot bruge mere end 5 minutter på din hjemmeside.

Ligegyldigt hvad dit mål er, så kan du via Google Analytics registrere om dine besøgende opfylder disse mål, når de besøger din side.

Adresse

I ET STOLT SAMARBEJDE MED

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.