Spring over køen til vores gratis kurser. Tilmeld vores nyhedsbrev nu:
Gratis viden, kurser og webinarer inden for online markedsføring og drift af små virksomheder

Hvad kan vi hjælpe med?

Salg skal være sjovt og værdiskabende

gæst

Det sjove er, når man selv kan styre salgsprocessen og oplever entusiasme, når man når sine mål. Frygten for afvisning bliver med tiden meget mindre. En måde er som sagt at finde ud af, at det ikke var så slemt at blive afvist, som man troede, det var. En anden måde, Michael Thystrup har brugt, er at analysere sig frem til, hvornår sandsynligheden for succes er størst: Hvornår er hans salgsmotivation størst? Hvilke omstændigheder skal være på plads, for at motivationen er størst? Det skal være lysten, der driver værket.

Kunderelationer kræver forberedelse

God forberedelse får kundens parader ned. Kunden skal føle sig vigtig. Muligheden for at skabe værdi går gennem en god forberedelse. Ved store salg skal du bruge en halv dag for virkelig at komme til bunds i, hvad kunden har brug for.

Nogle gange mener kunden ikke, han/hun har brug for det, du er kommet frem til, men det gør ikke noget, for kunden kan høre, hvis du er godt forberedt, og så opstår der en respektfuld og ligeværdig relation. Herfra kan man så sammen finde frem til præcis, hvad det er kunden har behov for og derfor med glæde vil købe.

Succeskriterier

Her er det værd at bemærke, at kunden kan have to slags behov: Et økonomisk og et personligt. Det økonomiske giver sig selv, mens det personlige, som kan være lige så vigtigt, er mindre åbenlyst. Hvis du kan hjælpe din kunde til at lave en succeshistorie på baggrund af dit produkt, vil det bidrage til hans egen personlige succes, enten på markedet eller i virksomheden. Det afsmitter positivt på hans image og giver ham prestige - kort sagt, succes avler succes. Hjælp din kunde til at få succes, og du bidrager til din egen succes.


Sidst opdateret: 05-06-2011

UDVALGTE KURSER


I ET STOLT SAMARBEJDE MED

Endnu ikke bruger på IVÆKST? Opret dig her