Kom først i køen

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle vores gratis aktiviteter direkte i din inbox.

Sådan skaber du mediekontakter

Nogle historier starter hos en journalist, mens andre kommer fra en redaktør. Du kan undersøge, hvilken journalist der skriver om netop dét område, du er interesseret i. Det skaber et godt udgangspunkt for at få dit budskab igennem. Du kan også vælge at henvende dig til redaktionen. Her er en pressemeddelelse en god indgangsvinkel.

Du bør tilstræbe at skabe en kontakt til vigtige medier. Du kan for eksempel sætte nøglepersoner på din mailingliste, men sørg altid for ikke at sende unødigt mange mails. Journalister og redaktioner har ofte travlt, og mange irrelevante henvendelser kan irritere og derfor risikere at have en negativ effekt.

Medier arbejder altid med deadlines. Du bør altid undersøge, hvornår materialet skal sendes. Det er ofte en god ide at sende i god tid. Når du har sendt materiale til medierne, er det vigtigt, at du også står til rådighed efterfølgende, hvis de ønsker kommentarer eller uddybende information.
For at fange journalistens opmærksomhed er det meget vigtigt at forstå mediets succeskriterier. En journalist ser verden med deres læseres øjne. Tænk i forhold til, hvad der er interessant for læserne - og ikke for dig.

Sidst opdateret: 05-06-2011
Google AdWords voucher

Øverst på Google?
Indbetal 200 - brug for 800

Brug 200 kr og få 600 kr
Ingen binding - ingen risiko
Hent din startbonus her:
Nyhedsbrev

Få relevant viden om vækst. Snyd ikke dig selv for disse vitaminer til din virksomhed

Google Plusl