Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle vores gratis aktiviteter direkte i din inbox.

Sådan får du mediedækning

Ethvert medie har sine nyhedskriterier. Et fagblad indeholder én type nyheder, mens en formiddagsavis indeholder en anden type nyheder. En vigtig del af PR handler om at vinkle sit budskab i forhold til, hvilke medier man henvender sig til.

Hvad der betragtes som nyhedsstof er også meget forskelligt. Hvis en begivenhed har interesse i forhold til offentligheden, siger man, at den har PR-værdi. Eksempler på begivenheder, som ofte har PR-værdi, kan være:

  • Lancering af nyt produkt
  • Etablering af nye lokaler eller butikker
  • Nye medarbejdere i din virksomhed
  • En interessant ny ordre
  • Involvering i velgørenhed
  • Større jubilæer
  • Nye samarbejdsaftaler

Der kan være mange måder at få mediebevågenhed på:

  • Send en pressemeddelelse
  • Udarbejd en analyse, som underbygger din forretning
  • Optræd som ekspert indenfor et fagområde
  • Deltag i debatten gennem kronikker, læserbreve, osv.

Uanset hvilken form du vælger, så er det vigtigt, at du sørger for at tage udgangspunkt i det budskab, du vil kommunikere, og giver historien den rette vinkel. Så har du en langt større chance for at fange journalistens opmærksomhed og få dine budskaber omtalt i medierne.

Sidst opdateret: 05-06-2011
Google AdWords voucher

Øverst på Google?
Indbetal 200 - brug for 800

Brug 200 kr og få 600 kr
Ingen binding - ingen risiko
Hent din startbonus her:
Nyhedsbrev

Få relevant viden om vækst. Snyd ikke dig selv for disse vitaminer til din virksomhed

Google Plusl