Kom først i køen

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle vores gratis aktiviteter direkte i din inbox.

Brug af agenter

I stedet for at rekruttere, uddanne og betale medarbejdere til at sælge dine produkter kan du vælge at hyre en agent. En god salgsagent har både gode kundekontakter og salgsevner.

Lav en klar kontrakt med salgsagenten. Nogle områder, der skal dækkes, er:

  • Hvilke markeder er agenten ansvarlig for? Lande, segmenter, osv.
  • Har agenten eksklusiv ret til de pågældende markeder?
  • Hvordan aflønnes agenten? (Oftest kommission fra salg)
  • Dækker du nogle af omkostningerne? Markedsføringsbidrag?
  • Hvor mange ressourcer vil agenten bruge på at sælge dit produkt?
  • Hvordan kan du afslutte agentforholdet?
  • Skal du betale kompensation, hvis du afslutter forholdet? Det kan blive aktuelt, hvis agenten har modnet eller udbygget markedet

Der er mange forhold, du skal have styr på, når du ansætter en agent. Juridisk bistand er en god ide.

Brug generelt salgsagenter når du

  • Ønsker at skabe salg på markeder, du ikke selv har ressourcer til at opsøge
  • Når du har behov for hurtigt at etablere dig på et marked, hvor du ikke har kendskab til lokale markedsforhold
Sidst opdateret: 05-06-2011
Google AdWords voucher

Øverst på Google?
Indbetal 200 - brug for 800

Brug 200 kr og få 600 kr
Ingen binding - ingen risiko
Hent din startbonus her:
Nyhedsbrev

Få relevant viden om vækst. Snyd ikke dig selv for disse vitaminer til din virksomhed

Google Plusl