Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle vores gratis aktiviteter direkte i din inbox.

Faser i produktudviklingen

Du øger dine chancer for at skabe et profitabelt produkt, hvis du går systematisk og struktureret til værks i produktudviklingsprocessen. Det giver dig mulighed for konstant at evaluere processen, så du hele tiden ved, om udviklingen går den rigtige vej. En produktudvikling bør gennemgå følgende faser:

  • Idefasen - en åben fase, hvor alle ideer samles
  • Ideprioritering - her sorteres ud fra forskellige kriterier, så du kan vurdere, hvilke ideer du vil arbejde videre med
  • Produktforudsætninger - overvejelser om produktets forudsætninger. Det kan være tekniske, lovgivningsmæssige eller markedsmæssige forudsætninger
  • Strategisk analyse - undersøgelser af om produktet passer ind i dine strategi- og forretningsplaner
  • Konceptudvikling - her laver du en prototype eller kører et pilotprojekt
  • Test - opsamling og justering af produktet i forhold til tilbagemeldinger fra kunder, leverandører, organisationer
  • Produktionsplanlægning - understøttelse af produktionen af produktet
  • Lancering - overvejelser om hvordan produktet skal sælges, markedsføres og serviceres

I praksis vil faserne overlappe hinanden. Men hvis du følger faserne, er udvikling og omkostninger lettere at styre.

Sidst opdateret: 05-06-2011
Google AdWords voucher

Øverst på Google?
Indbetal 200 - brug for 800

Brug 200 kr og få 600 kr
Ingen binding - ingen risiko
Hent din startbonus her:
Nyhedsbrev

Få relevant viden om vækst. Snyd ikke dig selv for disse vitaminer til din virksomhed

Google Plusl