Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle vores gratis aktiviteter direkte i din inbox.

Kender ansøgerne din virksomhed?

Selv den mindste virksomhed kan blive kendt for noget godt, og det betyder noget, når man tilbyder arbejde. Ansøgerne vil gerne vide, hvem de skal arbejde for.

Derfor skal du ikke kun sælge dine produkter, du skal også sælge dig selv og din virksomhed og skabe sympati omkring den.

Store virksomheder bruger mange penge på branding (det at gøre et produkt- eller firmanavn kendt) og PR (det at skabe sympati omkring virksomheden og dens produkter). Det skal du også gøre - blot i mindre målestok. Og har du ingen penge, må du bruge noget af din energi på sagen.

Hvis du allerede er en kendt håndboldtræner, har din virksomhed et forspring. Det har du også, hvis du i mange år har haft en skobutik og nu har startet en café. Brug dit kendte navn og ansigt i breve og annoncer - og vær med, når der sker noget i byen eller bydelen.

Selv om ingen ved, hvem du er, og hvad din virksomhed laver, kan du gøre det samme. Så gør det til en "sag" for dig og dine medarbejdere at få en god idé og hjælpe med at føre den ud i livet - eller for familie og venner. 

Sæt ting i gang - en indsamling, en konkurrence, en byfest eller en dag, hvor alle samler affald eller planter roser. Den omtale, det giver, smitter af på din virksomhed, og du får nye kontakter, som måske kan hjælpe med at skaffe arbejdskraft.

Sidst opdateret: 05-06-2011
Google AdWords voucher

Øverst på Google?
Indbetal 200 - brug for 800

Brug 200 kr og få 600 kr
Ingen binding - ingen risiko
Hent din startbonus her:
Nyhedsbrev

Få relevant viden om vækst. Snyd ikke dig selv for disse vitaminer til din virksomhed

Google Plusl