Kom først i køen

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle vores gratis aktiviteter direkte i din inbox.

Markedsføringsloven - oversigt over paragraffer, baggrund og formål

Markedsføringsloven gælder al privat erhvervsvirksomhed, samt visse dele af det offentlige. Du skal derfor være opmærksom på en lang række bestemmelser i loven, når du planlægger dine marketingaktiviteter.

Markedsføringsloven indeholder bestemmelser, som er temmelig løse og fortolknings-afhængige. Det er ikke nødvendigvis til din fordel. Du må derfor nøje overveje dine aktiviteter, og på forhånd klarlægge, hvordan du forholder dig til og fortolker lovens paragraffer i hvert enkelt tilfælde.

I det følgende får du en kort oversigt om de bestemmelser i loven, som må forventes at være de vigtigste ved markedsføring af din virksomhed. Hver bestemmelse er indledningsvis fortolket, hvorefter selve lovteksten fremgår. Hermed får du både et overblik, mens du ligeledes har en mulighed for at dykke direkte ned i loven.

Sidst opdateret: 05-06-2011
Google AdWords voucher

Øverst på Google?
Indbetal 200 - brug for 800

Brug 200 kr og få 600 kr
Ingen binding - ingen risiko
Hent din startbonus her:
Nyhedsbrev

Få relevant viden om vækst. Snyd ikke dig selv for disse vitaminer til din virksomhed

Google Plusl