Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle vores gratis aktiviteter direkte i din inbox.

IT: Levering og support

Den virkelige test af, hvor effektivt din virksomhed bruger IT sker, når du skal implementere nye systemer. For at høste alle de fordele du har identificeret, skal alle benytte systemet effektivt. Her er ledelse, forandringsstyring, implementering og support afgørende.

Implementering af IT-systemer kræver detaljeret planlægning og ledelse. En leverandør vil typisk tilbyde en form for projektledelse under implementeringen. Pas på, det ikke bliver en god undskyldning for ikke selv at deltage aktivt. Hvis ikke du og din virksomhed tager del i implementeringsprocessen, risikerer du, at det hele kører af sporet. Du skal have stram styring af din organisation og leverandøren, så alle parter lever op til deres forpligtelser.

Leverandøren tager sig ofte af selve installationen af systemet. Har du en intern IT-afdeling, skal den involveres, så de kan supporte efterfølgende. Det er vigtigt at overvåge, at installationen lever op til de specifikationer, der er aftalt. Al hardware og alt netværksudstyr skal leveres, og al software skal installeres. Som en del af softwareinstallationen, skal alle de output, som systemet skal levere, sættes op og være klar til at køre. Det kan være ugentlige salgsrapporter eller månedlige debitorrapporter.

Nogle systemer kræver meget omfattende træning, mens andre er mere ligetil at lære at bruge. Dette er vigtigt at tage med i overvejelserne.

Undervisning er helt essentiel, for at alle medarbejdere kan betjene systemet. Du bør løbende informere om projektet og sikre dig, at alle forstår fordelene for virksomheden og sig selv.

Sidst opdateret: 05-06-2011
Google AdWords voucher

Øverst på Google?
Indbetal 200 - brug for 800

Brug 200 kr og få 600 kr
Ingen binding - ingen risiko
Hent din startbonus her:
Nyhedsbrev

Få relevant viden om vækst. Snyd ikke dig selv for disse vitaminer til din virksomhed

Google Plusl