Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle vores gratis aktiviteter direkte i din inbox.

Sådan laver du din prisstrategi

På mange markeder opfattes en høj pris som kvalitet. Opfattelsen af dit produkt er vigtigt for prissætningen og omvendt.

Uden et rigtig god grund er det formodentlig ikke fornuftigt at sætte priser, der er alt for høje eller lave. Både en for høj og for lav pris er profit lige ud af vinduet.

En god prisstrategi handler om at kende sine kunder og konkurrenter. Ring til dine konkurrenter. Udgiv dig for at være kunde. Tilsvarende skal du undersøge og eksperimentere med forskellige priser overfor dine kunder.

Tænk også over, hvilke kunder der er profitable. Ofte er det de loyale kunder, der måske får en bedre pris. Det kan også være, at kundegrupper, der vil betale mindre, kan få rabat.

Sidst opdateret: 05-06-2011
Google AdWords voucher

Øverst på Google?
Indbetal 200 - brug for 800

Brug 200 kr og få 600 kr
Ingen binding - ingen risiko
Hent din startbonus her:
Nyhedsbrev

Få relevant viden om vækst. Snyd ikke dig selv for disse vitaminer til din virksomhed

Google Plusl