Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle vores gratis aktiviteter direkte i din inbox.

Dækning af faste og variable omkostninger

Enhver virksomhed skal have dækket sine omkostninger for at være profitabel. Du må derfor have overblik over dine omkostninger for at kunne optimere din prissætning.

Du kan opdele dine omkostninger i to kategorier: Faste og variable omkostninger.
Faste omkostninger vil altid være der, uanset hvor meget eller hvor lidt du sælger. Det kan være lokaleomkostninger eller lønninger.

Variable omkostninger stiger i takt med dit salg. Det kan være transport eller råmaterialer. Hvis du skal være profitabel, skal du altid sætte en pris over dine variable omkostninger. Men det er ikke nok. Hvert salg over dine variable omkostninger bidrager til at dække dine faste omkostninger - og når de også er dækket - opnår du profit.

Sidst opdateret: 05-06-2011
Google AdWords voucher

Øverst på Google?
Indbetal 200 - brug for 800

Brug 200 kr og få 600 kr
Ingen binding - ingen risiko
Hent din startbonus her:
Nyhedsbrev

Få relevant viden om vækst. Snyd ikke dig selv for disse vitaminer til din virksomhed

Google Plusl