Kom først i køen

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få besked som den første om vores gratis aktiviteter i hele landet.

Kundeværdi

Det er altid kedeligt at miste en kunde. Men det er særlig trist, når det er en af de bedste. Du går jo ikke bare glip af det næste køb, men mange køb som tilsammen udgør en langt større værdi. Forestil dig to kunder, der handler for 10.000 kr. om året. Den ene føler sig godt behandlet og handler hos dig i 10 år - samlet handler han for 100.000 kr. Den anden forlader dig til fordel for en konkurrent efter et halvt år og når kun at købe for 5.000 kr. Så to ens kunder viser sig at have helt forskellig værdi. Ganske enkelt fordi den ene er loyal, og den anden ikke er det. Derfor er det vigtigt at gøre noget ekstra for dine bedste kunder. I ovenstående eksempel ville det betyde ekstra 95.000 kr.

Det handler altså om at fastholde den enkelte kunde og derved øge kundens livstidsværdi. Dette ligger implicit i virksomhedens mission - fastholdelse af kunder øger virksomhedens vækst. Værdien for den enkelte kunde er forskellig, derfor handler det i høj grad om at prioritere virksomhedens indsats i forhold til salgs- og marketingaktiviteter.

Sidst opdateret: 05-06-2011

I ET STOLT SAMARBEJDE MED