Kom først i køen

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle vores gratis aktiviteter direkte i din inbox.

Din marketingstrategi - indhold

ide
opret
i gang

En del af din marketingplan er din marketingstrategi. Hvordan markedsfører du bedst muligt dine produkter til dine kunder? Hvem er dine kunder? Hvordan får du dem i tale? Hvad fænger dem? Markedet ændrer sig hele tiden. De fleste virksomheder overlever ikke, hvis de ikke også ændrer sig. Din marketingstrategi har derfor ingen værdi, hvis du ikke jævnligt reviderer den. Du skal kunne læse markedet, forudse ændringer, identificere trusler og muligheder, og du skal vide, hvordan du vil reagere på dem.

Vigtige spørgsmål når du udvikler din marketingstrategi:
  • Hvad ønsker jeg? - Sæt klare, målbare og realistiske mål
  • Hvad ønsker mine kunder, og hvad er deres behov?
  • Hvem er mine mest profitable kunder?
  • Hvordan kommunikerer jeg til mine vigtigste kunder?
  • Hvad skal jeg forbedre omkring mit produkt for at øge salg og indtjening?
  • Hvordan vil jeg prissætte mine produkter eller tjenester?
  • Hvilken position vil jeg have? Skal jeg være billigst eller eksklusiv?
  • Hvordan differentierer jeg min virksomhed og min ydelse i forhold til konkurrenterne? Kvalitet, leveringssikkerhed, effektivitet eller …?
  • Hvem skal sælge mit produkt? Hvordan vil jeg distribuere det?
  • Hvordan kan jeg bedst markedsføre mit produkt overfor mine vigtigste kunder?
  • Kan jeg teste min markedsføring, så jeg kan afgøre, hvor effektiv den er?
Brug resultaterne af din SWOT-analyse til at udvikle din marketingstrategi.

Før du begynder at lede efter nye markeder, så overvej grundigt, hvordan du får det maksimale ud af dine eksisterende kunder. Det er som regel meget billigere at udvikle eksisterende kunder end at skulle finde nye. Du skal derfor også huske tiltag, der kan øge din kundetilfredshed og dermed chancen for, at dine kunder kommer igen.

Sidst opdateret: 05-06-2011
Google AdWords voucher

Øverst på Google?
Indbetal 200 - brug for 800

Brug 200 kr og få 600 kr
Ingen binding - ingen risiko
Hent din startbonus her:
Nyhedsbrev

Få relevant viden om vækst. Snyd ikke dig selv for disse vitaminer til din virksomhed

Google Plusl