Kom først i køen

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle vores gratis aktiviteter direkte i din inbox.

Tips til din printannonce

ide
opret
i gang

Det kan være svært at sætte en kreativ reklame på formel. Ikke desto mindre bør en god reklame indeholde:

  • En fængende overskrift
  • Et godt design
  • En velskrevet tekst
Overskrift:
  • Fang læseren. Stil et spørgsmål eller præsenter kendsgerninger på en ny måde. Du skal fange folks opmærksomhed og fastholde den så længe som muligt. Nysgerrighed er et godt instrument
  • Hold dig altid til sandheden, og pas på med at overdrive dit budskab. Folk kan blive skuffede, eller måske får du henvendelser fra kunder med forventninger, du ikke kan indfri
  • Du kan også vælge en overskrift, der giver folk interesse i at læse videre. Det kan være: "Halv pris første gang du køber"
Godt design:
  • Den måde en reklame ser ud på, spiller en stor rolle. Den skal tiltrække publikums opmærksomhed
  • Undgå små og komplicerede skrifttyper, der gør det svært at læse dit budskab
  • Lad være med at klistre det hele til. Find de vigtigste budskaber, og skab lidt plads omkring dem
  • Skab en grafisk linje med reference til de øvrige aktiviteter i din virksomhed. Genkendelighed er ofte grunden til, at mange vælger at købe et produkt
Velskrevet tekst:
  • Tekstmængden afhænger af formålet med og størrelsen på reklamen. Men husk at simplificere og prioritere dit budskab. Så lidt tekst som muligt
  • Hvis du skriver meget tekst, skal den følge overskriften og skabe en sammenhængende historie for publikum
  • Påstande bør dokumenteres. "Danmarks billigste" eller "bedste service" er efterhånden ikke længere troværdigt
  • Skriv på modtagerens præmisser. Hvad er fordelene for kunden? Det sker ofte, at man beskriver en masse egenskaber ved produkter, men glemmer kundens vigtigste interesse: "Hvad er der i det for mig?"
Sidst opdateret: 05-06-2011
Google AdWords voucher

Øverst på Google?
Indbetal 200 - brug for 800

Brug 200 kr og få 600 kr
Ingen binding - ingen risiko
Hent din startbonus her:
Nyhedsbrev

Få relevant viden om vækst. Snyd ikke dig selv for disse vitaminer til din virksomhed

Google Plusl