Kom først i køen

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle vores gratis aktiviteter direkte i din inbox.

Din marketingplan

ide
opret
i gang

I opstartsfasen er det vigtigt, at du bruger en marketingplan til at finde ud af, hvordan du vil træde ind på markedet. Hvis du vil have succes, skal du kende markedet og målgruppen for dine produkter eller ydelser. Her får du forklaret, hvad der ligger til grund for en god markedsføringsplan, og hvad den indeholder.

Beskriv markedet og din virksomhed

En vigtig del af din marketingplan er at forstå markedet, og hvordan din virksomhed kan udnytte mulighederne. Det er meget vigtigt, at du både identificerer eksterne muligheder og barrierer og virksomhedens interne styrker og svagheder, hvis du vil sikre din virksomheds udvikling og vækst.

Eksterne faktorer der kan have indflydelse på din virksomhed:

  • Politiske og lovmæssige forandringer: F.eks. nye love og bestemmelser
  • Økonomiske faktorer: F.eks. renter, valuta, og generel forbrugertillid (eller -mistillid)
  • Sociale faktorer: F.eks. holdnings- og livsstilsændringer og en stadig ældre befolkning
  • Teknologiske faktorer: F.eks. nye materialer, nye muligheder og eksempelvis større og større udbredelse og brug af internettet

Din forståelse af virksomhedens interne styrker og svagheder er lige så vigtig. Måske har du et originalt produkt og entusiastiske ansatte, men endnu ingen fast kundekreds og kun begrænsede finansieringsmuligheder.

Sidst opdateret: 05-06-2011

I ET STOLT SAMARBEJDE MED