Kom først i køen

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle vores gratis aktiviteter direkte i din inbox.

Seminar om at arbejde i skyen (cloud computing)

Få mere tid og overskud til din kerneforretning 

De administrative udfordinger i dagligdagen tynger mange små virksomheder og fjerner fokus fra kerneforretningen. Vi vil gerne hjælpe dig til at gøre hverdagen lettere, så du kan slippe for besværet og få tid til det, som du er bedst til. 

IVÆKST sætter nu fokus på, hvordan små virksomheder kan effektivisere opgaverne rundt om kerneforretningen ved at flytte arbejde "op i skyen", dvs. på internettet. 

 

Hvad er skyen?

At arbejde i skyen eller "cloud computing", som det kaldes med fagsprog, dækker over en række forskellige løsninger, som gør det muligt for dig at have din email-service, din hjemmeside, dine dokumenter og andet data liggende online istedet for på din egen computer eller server.

På den måde kan du få en lettere hverdag uden alle bekymringerne ved at drive dit eget it-system lokalt.  

 

Hvad får du ud af at arbejde i skyen?

Ved at arbejde online i skyen undgår du: 

  • at betale dyre licenser på programmer (fx Office-pakken)
  • at skulle bruge tid på vedligeholdelse og fejfinding af server
  • at miste dine data ved servernedbrud eller når din computer går i stykker

Du sparer ikke bare tid, besvær og penge ved at arbejde i skyen - det gør også din arbejdsdag lettere fordi, du har alt (din email, din kalender og dine dokumenter, fx textbehandling, regneark og præsentationer) samlet på ét sted online, som er tilgængeligt hvor og hvornår du har brug for det. Det kræver ingen vedligeholdelse, ingen uforudsete regninger og det er væsentligt billigere end traditionelle it-løsninger.

Derfor er "cloud computing" den bedste løsning for små virksomheder.

 

På seminaret vil vi tage udgangspunkt i Google Apps for virksomheder, som er et af de mest brugte "cloud computing"-løsninger på markedet. 

 

Målgruppe:

Ejeren/direktøren i etablerede virksomheder i alle brancher, som har administrative udfordringer i dagligdagen. NB: Arrangementet henvender sig til virksomheder, der er i gang.

Arrangementet afvikles i samarbejde med

 

Inspirationsoplæg, Århus

 

Preben Mejer

 

Preben Mejer, Bestyrelsesformand i Innovation Lab

 

Preben Mejer er en af landes førende eksperter i de teknologiske forretningsmuligheder.

Siden 2000 har Preben været involveret i en række teknologi- og forskningsorienterede aktiviteter (bl.a. IVS, Århus Universitet og Alexandra Institutet). I 2001 startede Preben Mejer Innovation Lab, der er et videnscenter omkring den nyeste teknologi.

 

 

 

Hvornår

Kurset er afholdt

- hvis du er interesseret i at vi gentager kurset er du velkommen til at skrive til os på kontakt@ivaekst.dk

Se aktuelle kurser

 

Pris

0 kr. for IVÆKST-brugere (gratis at oprette sig som bruger)

 

Program:

15.45 Indskrivning og tragtement

16.00 Inspirationsoplæg om mulighederne i cloud computing for små virksomheder. Michael Brahe, Administrerende direktør i Visma Software A/S, holder oplægget i København og Preben Mejer, Bestyrelsesformand i Innovation Lab, i Århus

16:20 Oplæg ved Apps People om, hvordan Google Apps for virksomheder kan løse en del af de daglige udfordinger

17:20 Pause

17:40 Lars Neupart fra Neupart fortæller om, hvad cloud computing har betydet for den daglige forretningsdrift i sin virksomhed

18.00 Uformel rådgivning og networking i mindre grupper. Apps People giver konkrete råd og vejledning til interesserede.

19.00 Tak for i aften

 

Forberedelse:

Der kræves ingen forberedelse af deltagerne

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Inspirationsoplæg, København

Michael Brahe

 

Michael Brahe

Administrerende direktør

Visma Software A/S

Michael Brahe har mange års erfaring med udvikling af IT-systemer, som kan understøtte forretningsprocesserne. Michael har i en årrække arbejdet med cloud computing for små og store virksomheder.