Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle vores gratis aktiviteter direkte i din inbox.

Medierne som middel

gæst

Medierne som middel

I praksis er der ikke er ret mange marketinggashåndtag at dreje på, hvis det skal gøres billigt. Men så kan de til gengæld bruges både hver for sig og i samspil med hinanden. Hvis du er i stand til at få dem til at "spille sammen", vil effekten være optimal. Men ofte handler det om at benytte sig af "the window of opportunity" - at tage chancen, når muligheden byder sig. En af de store udfordringer i billig markedsføring er, at timingen er afgørende.

Bogens første del beskæftiger sig med medierne, og det er der flere grunde til. Først og fremmest fordi de kan bruges aktivt til at skabe et kendskabsniveau om virksomheden blandt dens potentielle kunder.

Hvis virksomheden - og dens produkter - ikke er kendt af markedet, er det meget svært at få solgt noget som helst. Derfor skal der startes fra toppen med at øge kendskabet.

En anden grund til at medier fylder meget i denne bog er, at det er noget af det mest afgørende inden for kommunikation. Det er derfor vigtigt at have et kendskab til de mekanismer, der hersker i mediernes kulisser - og til redaktionsmøderne.

Sidst opdateret: 05-06-2011
Google AdWords voucher

Øverst på Google?
Indbetal 200 - brug for 800

Brug 200 kr og få 600 kr
Ingen binding - ingen risiko
Hent din startbonus her:
Nyhedsbrev

Få relevant viden om vækst. Snyd ikke dig selv for disse vitaminer til din virksomhed

  

Forfatteren

 

Henrik Ørholst

Henrik Ørholst

Cand. Oecon.

Marketingchef for PA Consulting Group i Danmark i 1996, siden 1997 marketingchef for PA Nordic med ansvar for intern og ekstern kommunikation.

Amanuensis ved Institut for Markedsøkonomi, Handelshøjskolen i Århus. Ekstern lektor og censor ved universiteter, handelshøjskoler og teknika.  

 

Bogen

 

”Markedsføring næsten uden budget”
Børsens Forlag
199 kroner (inkl. moms)
L&R Bøger

Google Plusl