Kom først i køen

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle vores gratis aktiviteter direkte i din inbox.

Markedsføring uden ret mange penge

gæst

Markedsføring uden ret mange penge

Henrik Ørholst, marketingchef i PA Consulting Group, har skrevet bogen "Markedsføring næsten uden budget", som hjælper mindre virksomheder med at målrette et begrænset markedsføringsbudget og bruge kommunikation som et vigtigt redskab. Henrik Ørholst bidrager til IVÆKST temaet om salg med sine hovedpointer fra bogen:

Markedsføring handler om synlighed. Og helst gratis. Det er selvfølgelig lidt af en tilsnigelse at sige, at markedsføring kan gøres gratis. Der skal bruges tid, og selvfølgelig skal der være et mindre beløb at arbejde med. Intet er gratis, men ved at bruge nogle alternative veje, kan der kommer meget ud af selv et minimalistisk budget.

I 1996 tiltrådte jeg som marketingchef i PA Consulting Group, en virksomhed der siden 1992 har haft sorte tal på bundlinjen. En af forklaringerne på de pæne tal er, at der er et fokus på omkostningerne, og på hvad pengene bliver brugt på. Og det er hele tiden et krav, at det skal være muligt at dokumentere værdien af markedsføringsarbejdet. Samtidig er marketingbudgettet skåret ned til et minimum.

Sådan var mit udgangspunkt i 1996 - og det er det stadig. For et halv års tid siden ringede jeg til vores globale marketingdirektør i London og takkede ham, fordi han havde givet mig et så lille budget. En underlig situation, men han fik min tak, fordi han havde tvunget mig til at tænke på en ny måde.

Konsekvensen var, at en stor del af vores markedsføring i stedet for blev kommunikation. Det har jeg skrevet en lille bog om, som er udkommet på Børsens Forlag. "Markedsføring næsten uden budget" er titlen. Målgruppen er også de virksomheder, som ikke har en selvstændig marketingfunktion, men som alligevel ønsker at få en plads i solen.

Bogen er først og fremmest skrevet til virksomheder, der befinder sig i B2B-markedet. Alligevel vil der også være gode ideer til inspiration for andre. En meget stor del af bogen fortæller om samspillet mellem kommunikation og markedsføring.

Sidst opdateret: 05-06-2011
Google AdWords voucher

Øverst på Google?
Indbetal 200 - brug for 800

Brug 200 kr og få 600 kr
Ingen binding - ingen risiko
Hent din startbonus her:
Nyhedsbrev

Få relevant viden om vækst. Snyd ikke dig selv for disse vitaminer til din virksomhed

  

Forfatteren

 

Henrik Ørholst

Henrik Ørholst

Cand. Oecon.

Marketingchef for PA Consulting Group i Danmark i 1996, siden 1997 marketingchef for PA Nordic med ansvar for intern og ekstern kommunikation.

Amanuensis ved Institut for Markedsøkonomi, Handelshøjskolen i Århus. Ekstern lektor og censor ved universiteter, handelshøjskoler og teknika.  

 

Bogen

 

”Markedsføring næsten uden budget”
Børsens Forlag
199 kroner (inkl. moms)
L&R Bøger

Google Plusl