Bloggen

Promovér dit content - på kanalens præmisser

Du kender det sikkert. Du har netop lagt sidste hånd på en omfattende landingpage eller et blogindlæg. Nu er du klar til, at dette skal ses af tusindvis.

Det skal bare lige promoveres. Men du har en masse andre opgaver i kalenderen, så du laver den smarte løsning: Du smider linket ind i en statusopdatering på både Facebook og LinkedIn og poster et screenshot med et link i en ‘story’ på Instagram. Bum. Færdig.

Nu kan du læne dig tilbage og vente på, at en masse følgere fra alle dine kommunikationskanaler interagerer med dit indhold. Men sandheden er, at det formentlig ikke bliver tilfældet. 

Hvorfor så ikke det?
 

Relevans og præmisser

Det kan virke åbenlyst, at dit indhold skal være relevant, for at det bliver læst af andre. Oftest bliver dit indhold ikke relevant for brugeren, når de første gang møder det. Det er fordi, det ikke spiller overens med kommunikationskanalens præmisser.

Husk på at LinkedIn, YouTube, Facebook, Instagram og alle de andre kommercielle platformes allervigtigste opgave er at holde dig så lang tid på platformen som overhovedet muligt.

Derfor nytter det ikke noget, hvis du skriver en kort opsummerende tekst og så et link ind til din hjemmeside. Du fanger ikke brugerens opmærksomhed, og du leder brugeren væk, før de overhovedet har læst din indledning. 

Så når du tænker promovering på Instagram, så indtænk at en fængende story formentlig giver flere visninger end et klassisk opslag. Modsat vil et opslag på Facebook formentlig give flere views end en story på selvsamme kanal. 

Og bare rolig. Vi kender det godt selv. Det tager tid fra andre opgaver og kan virke uoverskueligt. Men hver evig eneste eksponering er et potentielt lead. Derfor bør virksomheder forsøge at indtænke denne del af promoveringen som en etableret del af deres markedsføringsstrategi.
 

Dette indlægs klare budskab er:

  1. Udarbejd content, som brugerne vil interagere med
  2. Promovér det på virksomhedens kommunikationskanaler - på kanalens præmisser
  3. Se en stigning i antallet af besøgende til dit indlæg

Alt dette er selvfølgelig en vurderingssag. Hvis du mener, at dine arbejdstimer er bedre givet ud andetsteds, findes der også løsninger for dette. Hyr et bureau eller en influencer, der er skarpe på, hvad der netop fungerer og skaber interaktion på de forskellige kanaler.

Alle virksomheder har relevante historier at dele med deres målgruppe. Det er fuldstændig ligegyldigt, om du er en leverandør af håndsprit eller er et fashion brand. Et konkret eksempel kunne være en leverandør af storkøkken udstyr, der passende kunne lave content omkring deres samarbejder på projekter med prominente og anerkendte restauranter.

Del indlægget med venner og kollegaer

Blog ekspert

EKSPERTENS BLOGINDLÆG

Rasmus Bruus Larsen

Founder og CMO i Make Influence

Skal du i gang med influencer marketing? 

Rasmus Bruus Larsen

Founder og CMO i Make Influence

Bruger du stadigvæk halvhjertet energi på din influencer marketing og ærgrer dig over for få leads og konverteringer? Så er det måske på tide, at du tænker din influencer marketing ind i din overordnet markedsføringsstrategi.

Rasmus Bruus Larsen

Founder og CMO i Make Influence

Micro influencer marketing er en god vej til at vise dine produkter for en relevant målgruppe og dermed få flere kliks og booste salget. Men hvordan kommer du i gang med micro influencers?

x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
x
Få besked i din indbakke om nye
gratis livestreams, kurser og events
for små og mellemstore virksomheder
Tilmeld dig vores nyhedsbrev nu.
Du kan altid framelde dig med et enkelt klik.