Kom først i køen

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle vores gratis aktiviteter direkte i din inbox.

Bloggen

Gør din IT-løsning mere effektiv med få midler

Frigør dine ressourcer, optimer dine samlede omkostninger og brug din tid dér, hvor DU tjener dine penge.

Google Apps frigør ressourcer, der ellers ville være brugt på opgraderinger, service og vedligeholdelse.

Jeg ved, det lyder som en floskel, når jeg påpeger dette, men det er ikke desto mindre virkeligheden for mange af de virksomheder, jeg besøger dagligt.

Derfor vil I også erfare, at der ligger besparelser at hente ved at omstille til Google Apps. Prøv selv at tage et kig på jeres samlede IT omkostninger og benchmark resultatet imod vores outsourcede løsninger.

En model hertil er TCO (Total Cost of Ownership), som søger at danne sig det fulde overblik over direkte og indirekte omkostninger forbundet med it-service og drift.

IVÆKST Tema: Flyt virksomheden på internettet

 

IT-omkostninger tynger små virksomheder

I oplever en væsentlig omkostningsoptimering på området for it-service og drift ved brug af Google Apps.

I dag ser de typiske it-omkostninger således ud:

  • Indkøb af hardware (eksempelvis en Exchange server og filserver) eller en ekstern hostet ydelse med respektive dataplads begrænsninger osv.
  • Tidsforbrug på opdateringer (i gennemsnit beregnet til 8 min. pr. uge pr. medarbejder)
  • Fysisk vedligeholdelse ved enten en intern eller ekstern person som vedligeholder jeres hardware
  • Strømforbrug (en Small Business Exchange server forbruger i snit 3000-5000 kr. på strøm om året)
  • Back-up af data/mails (evt. fra tidligere ansatte) optager meget plads og kræver i værste fald indkøb af yderligere hardware

Få overblik over hvor meget Google apps kan spare dig i din virksomhed her

 

Arbejd nemmere og hurtigere

Med Google Apps vil du yderligere kunne optimere på andre parametre, heriblandt:

  1. Videokonference. Folk kan mødes virtuelt på tværs af alle platforme og devices. Dette er en effektiv måde at spare rejseudgifter samt tidsforbrug i forbindelse med afholdelse af møder mv.
  2. Forrester Analyse Institute har målt, at man i gennemsnit bruger sin Gmail kontra sin Outlook 12% mere effektivt efter 3 måneders brug. Dette skyldes, at dine søgefunktioner er langt stærkere, samt måden til at prioritere dit arbejde bedre i kraft af Google’s intuitive interface som er multifleksibelt og en prioriteret indboks.
  3. Du har altid back up - selv når dit hardware går ned. Google infrastruktur er lavet således, at du maksimalt mister de sidste 10 sek. af dit arbejde.
  4. Samarbejdet, som kan ske i realtid. Der ligger i alle virksomheder i dag uanede mængder spildte ressourcer i sager, projekter, dokumenter, dobbeltkopier, skabeloner osv, der igen måske bliver fejltastet og ovenikøbet arkiveret som sådan.

Alt er relativt - også når det omhandler dine udgifter og benefits i forbindelse med din IT.

Men én ting er fælles for alle virksomheder: det kan altid gøres smartere.

 

Vil du vide mere?

Tilmeld dig IVÆKST Seminar om at arbejde online (cloud computing)

Del indlægget med venner og kollegaer

KOMMENTER PÅ Google+

Henter kommentarer ...

RELATEREDE BLOGINDLÆG

|31.05.2012
IT

Frigør dine ressourcer, optimer dine samlede omkostninger og brug din tid dér, hvor DU tjener dine penge. Google Apps kan spare dig

|18.05.2012
IT

Lær, hvordan du kan spare tid og penge ved at simplificere dine it-løsninger med Google Apps.

Blog ekspert

Sales Manager

Jeg arbejder med at åbne døre, skabe kontakt og udvikle nye samarbejdsrelationer mellem virksomheder og APPS People.

Jeg har en fortid fra IT branchen, hvor jeg har solgt konferencesystemer, CRM samt CMS/Typo3. Jeg har været med til at starte en mindre CMS virksomhed op.

Min primære erfaring er med salg, men jeg har ligeledes været ansvarlig for salg- og marketing, PR, virksomhedsudvikling og kommunikation.

Cloud computing er så fantastisk ukompliceret! Og udover at løfte virksomheders IT infrastruktur, giver vi samtidig virksomhederne økonomiske benefits .

Cloud computing muliggør sikkert samarbejde i realtid på tværs af arbejdsgrupper i alle størrelser - dét er genialt.

Blog kategorier

62 indlæg
20 indlæg
35 indlæg
11 indlæg
15 indlæg
88 indlæg
113 indlæg
19 indlæg

Få relevant viden om vækst. Snyd ikke dig selv for disse vitaminer til din virksomhed

HOLD DIG OPDATERET MED NYT FRA IVÆKST

GÅ ALDRIG MERE GLIP AF DET BEDSTE TIL DIN VIRKSOMHED

I ET STOLT SAMARBEJDE MED