Kom først i køen

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og få alle vores gratis aktiviteter direkte i din inbox.

Bloggen

Yes – hvor er jeg sej!

Giv dig selv feedback og bliv bedre til at sælge dig selv

De fleste kender til at komme ud fra et møde eller et oplæg med en følelse i kroppen af enten at have performet godt eller dårligt…

Nogle gange løfter armene sig automatisk over hovedet og man tænker: ’YES MAND! HVOR ER JEG SEJ!’ og andre gange går man derfra med en mursten i maven og tænker: ’’ØV OG FUCK…!’

Spørgsmålet her er, hvordan du bruger dine møder og oplæg til at styrke dine fremtidige præsentationer, så du hele tiden bliver bedre til at performe?

Svaret er enkelt: Ved at give dig selv feedback!

Men uanset om man svæver på en sky af overskud eller går rundt med hovedet langt under gulvbrædderne, kan det være svært at give sig selv feedback, fordi vore følelser fylder det hele.


Brug tre typiske roller

Jeg foreslår derfor, at du giver dig selv feedback ved at spørge ind til tre roller, som de fleste har i spil, når de præsenterer et budskab for andre:

- VÆRTS-ROLLEN: Hvad gør du for at skabe en god stemning og få dine tilhørere til at føle sig godt tilpas? Husk, at det ikke kun gælder, når du er den, der inviterer, men også når du er den, der kommer ud.

- INSPIRATOR-ROLLEN: Hvad gør du for at for at skabe interesse og gejst hos dine tilhørere? Får du dem til at stille spørgsmål og diskutere? Husk, at uenighed også er udtryk for engagement.

- EKSPERT-ROLLEN: Hvad gør du for at formidle din viden? Får du gjort det klart for tilhørerne, hvordan du adskiller dig fra dine konkurrenter? Husk, at det ofte er din tilgang og måde at arbejde med din faglighed på, der er interessant for modtagerne.

Få online rådgivning af Michael Lykke: Tilmeld dig "sådan bliver du hørt"

Bliv bedre til at præsentere dig selv: Tilmeld dig Michael Lykkes workshop "Få dem til at lytte"

Del indlægget med venner og kollegaer

KOMMENTER PÅ Google+

Henter kommentarer ...

RELATEREDE BLOGINDLÆG

|14.01.2013
Finansiering, Tryghed

Få konkrete tips til, hvordan du beskriver din virksomhed, så banken tror på, at du er en seriøs og troværdig samarbejdspartner.

|26.06.2012
Salg

Hvis du gerne vil have et aktivt og levende kropssprog, skal du arbejde med den måde, du taler på. Michael Lykke viser dig vejen frem.

|23.05.2012
Salg

Forestil dig, at du er godt i gang med dit oplæg. På et tidspunkt kigger du ned i gulvet et kort øjeblik, og i det du igen løfter blikket, sker det, der ikke må ske. Klappen går ned. Hvad gør du så?

|16.05.2012
Salg

Lider du af en skræk for at tale til en forsamling eller kunne du bare godt bruge råd til, hvordan du kontrollerer nervøsiteten, når du taler? Michael Lykke giver dig redskaberne til at komme videre.

|05.03.2012
Salg

Hvis du bliver bedre til at give dig selv feedback, så kan du bedre sælge dig selv. Michael Lykke giver dig et par simple råd til, hvordan du effektivt og nemt kan give dig selv konstruktiv feedback.

|22.02.2012
Salg

Retorisk konsulent og workshop-underviser hos IVÆKST, Michael Lykke giver dig gode råd til, hvordan du får folk til at lytte og huske det du siger, f.eks. når du præsenterer dig selv. Din elevator-tale skal ikke kun være kort og præcis. Den skal også give modtageren lyst og mulighed for at fortælle videre om dig i sit netværk.

Blog ekspert

Retorisk konsulent
Founder af Øverst Oppe

Michael Lykke er med sin baggrund som retoriker, skuespiller og mange års erfaring som underviser en garvet instruktør, der arbejder med kommunikation på både personligt og strategisk niveau i små - såvel som store organisationer.

Han løser opgaver i organisationer som Syddansk Universitet, Advokatsamfundet og Steno Health Promotion Center. Derudover arbejder han også med at coache iværksættere og start up’s i personlig præsentationsteknik.

Mød Michael Lykke på Google+

Blog kategorier

55 indlæg
18 indlæg
35 indlæg
11 indlæg
15 indlæg
80 indlæg
109 indlæg
19 indlæg

Få relevant viden om vækst. Snyd ikke dig selv for disse vitaminer til din virksomhed

HOLD DIG OPDATERET MED NYT FRA IVÆKST

GÅ ALDRIG MERE GLIP AF DET BEDSTE TIL DIN VIRKSOMHED

I ET STOLT SAMARBEJDE MED